31/03/2018

Dvojitý knižný súhrn: Február & marec 2018

Prečítala som:

Vo februári...
...9 kníh, z toho 5 v angličtine, 3 v slovenčine, 1 v češtine a 0 v ruštine:

1. J. K. Rowling: Skvelý život - sj - minirecenzia
2. Amie Kaufman & Jay Kristoff: Gemina (#2) - aj
3. Lesní lišky a další znepokojivé příběhy - čj
4. Anand Dilvar: Otrok - sj - recenzia
5. Virginia Boecker: Lovkyňa čarodejníc - sj - recenzia
6. Kasie West: Love, Life and the List - aj - minirecenzia
7. Ashley Poston: Geekerella - aj
8. Andy Weir: Artemis - aj - minirecenzia
9. *Emily Brontë: Wuthering Heights - aj*

V marci...
...7 kníh, z toho 6 v angličtine, 1 v slovenčine, 0 v češtine a 0 v ruštine:

1. Charlotte Brontë: Jane Eyre - aj
2. Thomas Hardy: Far From the Madding Crowd - aj
3. *Oscar Wilde: The Picture of Dorian Gray - aj*
4. Oscar Wilde: The Importance of Being Earnest - aj
5. G. B. Shaw: Widowers' Houses - aj
6. Adriana Sklenaříková-Karembeu: Všetko, čo ste vždy chceli vedieť o tom, ako byť a zostať top - sj
7. Virginia Woolf: To The Lighthouse - aj

Február bol z väčšej časti fajn. Mala som voľno od školy, čas a chuť čítať... Čo viac si môže človek priať. Trošku som sa motivovala do života prostredníctvom vydarených kníh Skvelý život a Otrok, zaspomínala som si na typické YA spred pár rokov pri knihe Lovkyňa čarodejníc a prečítala aktuálne kúsky svojich obľúbených autorov, teda Love, Life and the List od Kasie West a Artemis od Andyho Weira (kliknutím na jednotlivé názvy sa dozviete viac).

Nenechala som si ujsť ani pokračovanie výborného Illuminae, Gemina. Zo začiatku sa mi kniha zdala trošku slabšia ako jednotka a chvíľu mi trvalo, kým som sa začítala, ale POTOM... Potom to už bola jedna veľká akčná jazda s perfektnými postavami, neuveriteľnou zápletkou & šokujúcimi zvratmi. Viac o mojom nadšení zo série tu.

Podarilo sa mi tiež zoznámiť so žánrom Finnish Weird prostredníctvom poviedkovej zbierky Lesní lišky a další znepokojivé příběhy. Niektoré poviedky boli skvelé, niektoré zvláštne a iné dosť zlé, no svoj účel knižka jednoznačne splnila. 

Geekerella sa mi javila ako tuctový romantický príbeh a zo začiatku ma kniha ani veľmi nechytila, no postupne som si ju zamilovala. Autorka totiž ide do hĺbky, podrobne sa vŕta v živote oboch hlavných hrdinov a... Je to sladké. A smutné. A zábavné. A oddychové. Všetko tak akurát. 4,5*.

No a potom som objavila čaro klasiky a zmenila sa na náročného hĺbavého čitateľa, ktorý sa vyžíva v nenáhlivom tempe a dychberúcich rozsiahlych opisoch. Okej, zasmiali sme, tak teraz vážne: začal sa letný semester a priniesol so sebou povinné čítanie. Presnejšie, každý týždeň musím prečítať knihu či dve a pripraviť si ich analýzu. Nastal teda boj s časom, so sebou a absolútny nedostatok normálnych kníh na zozname. Ako ste si možno pri pohľade naň domysleli, venujeme sa britskej literatúre 19-teho storočia. Yay. 

Táto radosť začala vo februári, pokračovala celý marec a ešte ani zďaleka nekončí. Ale aby som nebola úplne nespravodlivá voči chudákovi klasike, môžem vám povedať, že Wuthering Heights, Jane Eyre a The Importance of Being Earnest boli celkom fajn. Far From the Madding Crowd, The Picture of Dorian Gray, Widowers' Houses a To The Lighthouse však zo svojich plánov pokojne vynechajte. Navždy.

Čo zaujímavé ste prečítali v poslednej dobe vy? Máte dostatok času na čítanie? Budem rada, keď sa podelíte v komentároch.

2 komentáre:

  1. Obraz Doaiana Graye jsem kdysi četla k maturitě a souhlasím s tebou - navždy vynechat ze seznamu :D Málem jsem u toho umřela nudou, hlavně v té části, jak na dvaceti stranách popisoval všechny svoje starožitnosti :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha hej, to bola aj moja "obľúbená" kapitola.:D

      Odstrániť