31/08/2016

Knižný súhrn: August 2016

V auguste som prečítala...

...6 kníh, z toho 2 v angličtine, 3 v slovenčine, žiadnu v češtine a 1 v ruštine:

1. Julie Klassen: Slúžka z Fairbourne Hall - sj
2. Ivana Jungová: Tiene nad Veligradom (#1) - sj - recenzia
3. Bryce Moore: Vodník - aj
4. Joy Fielding: Nie je tam - sj - recenzia
5. Kasie West: P.S. I Like You - aj
6. *J. K. Rowling: Гарри Поттер и философский камень(#1) - rj*


V auguste sa mi do čítania akosi nechcelo. Ani do blogovania. Ešte na začiatku leta som si zvolila pár kníh, ktoré by som počas týchto dvoch mesiacov rada prečítala. K dvom sa mi nepodarilo dostať vôbec, jednu som nedočítala a tri som úspešne prečítala. Outsider a Tajomstvo padli už v júli, Slúžka z Fairbourne Hall v auguste. Ukázalo sa, že ide o milý, vtipný príbeh, žiadnu presladenú lovestory, ako som sa obávala (hoci v ňom láska svoje miesto samozrejme mala). K dokonalosti knihe chýbala trochu väčšia dráma, no šla z nej pozitívna energia a autorka skutočne vie písať. 4*.

Mojím letným plánom bolo tiež začať čítať po rusky a napokon sa mi to podarilo. Mojou prvou poriadnou knihou v ruštine sa stal prvý diel Harryho Pottera. V minulosti som celú sériu čítala asi trikrát, takže som si povedala, že to bude pekný odrazový mostík. Navyše som si do slovnej zásoby pridala užitočné slovíčka ako čarodejník, prútik, jednorožec... :D

Prečítala som tiež slovenskú detskú fantasy Tiene nad Veligradom. Mala som možnosť dostať sa k nej ešte pred vydaním, no čoskoro by mala byť dostupná pre všetkých. Hoci kniha celkom nesplnila moje očakávania, potenciál rozhodne mala a ak ste na tom podobne ako ja, pustíte sa do nej už len zo zvedavosti. Mimochodom, na blogu som ju už predstavovala aj recenzovala.

Svojho predstavenia a recenzie sa dočkala i kniha Nie je tam od svetoznámej Joy Fielding. V tomto prípade som nečakala prakticky nič a ostala som milo prekvapená. Autorka dokázala svoje postavy maximálne realisticky vykresliť a jej štýl písania je skrátka skvelý, veľmi dynamický. 4*.

Ďalšou knihou z môjho zoznamu je Vodník. Spisovateľ Bryce Moore sa oženil so Slovenkou a istý čas žili v Trenčíne. Práve tam sa odohráva toto jednodielne fantasy pre mladých o Tomasovi, ktorý sa presťahuje z Ameriky na Slovensko a s hrôzou zistí, že vidí kopu nadprirodzených potvoriek a po krku mu zjavne ide vodník... Možno to znie zvláštne, ale skepsa nie je namieste. Vodník sa príjemne číta, príbeh odsýpa jedna radosť a je vidno, že autor si nevybral Slovensko len náhodne. Slovenské prostredie podáva vierohodne (bez prikrášľovania, aj bez zbytočného negativizmu), siahol po bežných menách, zaujímavo podal našu mytológiu... A slovenské vety sa obišli iba s niekoľkými chybami. Zo samotného príbehu síce nepadnete na zadok, no za prečítanie kniha stojí. Obzvlášť veľká chuťovka je to pre nás Slovákov.  4*.

P. S. I Like You som neplánovala čítať, mala som skrátka chuť na nejakú letnú oddychovku a voľba padla na túto knihu. Nemohla som si vybrať lepšie. Príbeh je síce jednoduchý a pomerne predvídateľný, no za to výborne napísaný, milý, vtipný, nepresladený... Napokon sa mi dostal pod kožu natoľko, že som nemohla inak, len hodnotiť ho 5 hviezdičkami. A tie listyy! Rozhodne odporúčam, ak máte náladu na nejaké nenáročné a pritom super čítanie.

Ako ste prežili leto? Čo ste prečítali v auguste? Čítali ste niektorú z kníh na mojom zozname? Budem rada, keď sa podelíte v komentároch.

10 komentárov:

  1. Ty si prečítala Vodníka :O A ja som si ani nevšimla :O Urobíš aj veľkú recenziu? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj Vodníka, aj Slúžku. :D No pekne. :D Ehm, chvíľu som plánovala, ale ach tá lenivosť, asi nie...:D

      Odstrániť
  2. Náhodou, skvělá bilance! :) Přeji, ať se se čtením i dále daří :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Na tvoje pomery si prečítala málo kníh, ale ja mám dojem, že som neprečítala žiadnu :D (Po kontrole na GR som zistila, že som akurát dočítala BD2, ale to bolo aj tak iba nejakých 30% knihy :D ale inak som určite rozčítala aspoň desať kníh). P. S. I Like You mám na radare - mám dojem, že to bude presne ten typ rýchlej knihy, ktorý budem potrebovať, aby som splnila svoju GR challenge (som osem kníh pozadu a na tento rok som si ich dala 45... haha :D). A toho Vodníka by som si fakt chcela prečítať, hmm. A inak blahoželam k tomu Potterovi, nejako som nezachytila, že si to už stihla aj dočítať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne je rýchla, čítala som ju dva dni, ale väčšinu som dala za jeden. :D Ja som si challenge našťastie nedávala, inak by som už mala nervy. :D Vodníka ti kľudne donesiem do BA, ak mi to pripomenieš. :) A ďakujem.:D Vlastne som ho dočítala len pred chvíľou, trochu som pri písaní príspevku predpovedala budúcnosť. :P

      Odstrániť
    2. To veľa vysvetľuje, lebo ja mám inak super prehľad o tvojom čítaní :D A ok, ak na to sama nezabudnem, tak ti to pripomeniem :D

      Odstrániť
    3. Teraz neviem, či naznačuješ, že ma kinda stalkuješ na GR alebo že ťa veeľmi aktívne priebežne informujem či už chceš alebo nie. :D :D

      Odstrániť
  4. Anonymný31/8/16 15:07

    Vodník zní opravdu zajímavě! Trochu mě zmátlo, že je anglický název napsaný slovensky. ^▽^ Plánuji si přečíst Daughter of Smoke & Bone a to jen proto, že se příběh odehrává v Praze, a chci vidět, jak se s tím autorka vypořádala. Vodníka bych měla přidat na seznam. ^.^

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si ho dlho chcela prečítať a až teraz sa podarilo. :D O Dcére som už počula a tiež to vyzerá dosť zaujímavo. :)

      Odstrániť