30/12/2015

Knižný súhrn: December 2015 (koncoročná edícia)

V decembri som prečítala...

...15 kníh, z toho 7 v slovenčine, 7 v angličtine a 1 v češtine:

1. Daniella Ferková: Tanec pre Luciu Frey - sj
2. J. D. Salinger: Kto chytá v žite - sj
3. Shelley Adina: Lady of Devices (#1) - aj
4. Doris Lessing: Tráva spieva - sj
5. Chantal Sandjon: Raw pre začiatočníkov - sj
6. Cassandra Clare & : Angels Twice Descending (#10) - aj
7. Gemma Burgess: The Wild One (#3) - aj
8. Ladislav Mňačko: Ako chutí moc - sj
9. Albert Camus: Caligula - sj
10. Michelle Madow: Diamonds are Forever (#3) - aj
11. Miroslava Varáčková: Len to nikomu nepovedz - sj - recenzia
12. Ilona Andrews: Magie mrtvých (#1) - čj
13. *Marissa Meyer: Cinder (#1) - aj - článok*
14. *Marissa Meyer: Scarlet (#2) - aj - článok*
15. *Marissa Meyer: Cress (#3) - aj - článok*

* = re-reading, knihu som už raz čítala


Ako zvyčajne, aj tento mesiac som pokročila s povinným čítaním. Zo zoznamu si môžem vyškrtnúť knihy Kto chytá v žite (nebolo to zlé, ale neskutočne sa to ťahalo), Tráva spieva (opäť nie zlé, no nudne podané), Ako chutí moc (*zzzzz*) a Caligula (toto bolo fajn, na dráme zbožňujem, že v nej nie sú opisy). 

Ďalej som dopočúvala audioknihu Lady of Devices. Bola som príjemne prekvapená, ako veľmi si ma tento netradičný príbeh svojím steampunkovým settingom, zaujímavým námetom a svojráznou hlavnou hrdinkou získal. Na goodreads si odo mňa kniha zaslúžila 4* a dúfam, že si časom prečítam pokračovanie.

Podarilo sa mi taktiež dočítať dve série. The Wild One je tretia a zatiaľ posledná kniha o babách z Brooklynu a, podobne ako prvé dve knihy, neskutočne som ju užila. 5* a vrelé odporúčanie k tomu! Veľmi sa mi páčilo aj Diamonds are Forever aka tretí diel mojej guilty pleasure série Secret Diamond Sisters, ktorá by vôbec nemala byť taká skvelá... ale je. Ak máte chuť na milú oddychovku s ste ochotní prehltnúť nejaké to klišé, odporúčam túto. Odo mňa dostala 4*.

Zároveň som dočítala cyklus poviedok o Simonovi (= Tales from the Shadowhunter Academy). Posledná poviedka sa volá Angels Twice Descending a vlastne ani neviem, čo k nej napísať. Dalo sa trochu predvídať, ako skončí, nijako hlboko ma nezasiahla... Lenže je o mojich obľúbených postavách a uzatvára jednu kapitolu, takže ja sa nesťažujem a myslím, že ani ostatní skalní fanúšikovia sa nebudú.

Na mojom zozname prečítaných kníh však nechýba ani prvý diel novorozčítanej série - Magie mrtvých. Keby nebolo Michelle (tak pekne o tej sérii rozprávala, až som jej na bibliotéke povedala, že do konca roka prečítam jednotku), asi by som sa k nej nedostala a... to by bola naozaj škoda. Príbeh si ma totiž naozaj získal, užila som si čítanie a už sa teším na dvojku. 4*.

So začiatkom prázdnin som sa pustila do dlho plánovaného re-readingu geniálnej série The Lunar Chronicles. Cinder, Scarlet i Cress boli na druhýkrát rovnako úžasné (uznávam, Cinder je najslabší diel série, ale stále je super) a po nich som sa s chuťou pustila do 800-stranovej Winter... No o tej až budúci rok!

Zhrnuté a podčiarknuté... 

Tento rok blog konečne zmenil vzhľad (za ktorý ďakujem Michelle) a urobila som nejaké zmeny v menu. Inak sa veľa nestalo. Naďalej spolupracujem s tromi vydavateľstvami (a som z toho nadšená), naďalej sa stretávam s knihomoľmi na skvelých akciách (naposledy včera Žiline ♥), naďalej sa snažím pridávať (a nielen recenzie), naďalej usporadúvam súťaže... Taktiež naďalej rastie počet GFC nasledovateľov a "lajkov" na facebooku - týmto veľmi pekne ďakujem všetkým, čo tento blog sledujú a podporujú.

Nechcem to preháňať s číselnými údajmi, ale tie základné si neodpustím. Tento rok som prečítala dokopy 132 kníh (18 bol re-reading), z toho 84 v slovenčine, 41 v angličtine a 7 v češtine. Niektoré boli kratšie, iné dlhšie, každopádne... JE TO MÔJ REKORD! Woohoo. Čo sa týka tohtoročných knižných naj, mám nápad na príspevok (trochu iný ako po minulé roky), takže si počkajte.:)


Aký bol váš knižný december a vôbec celý rok? Pochváľte sa, koľko kníh ste prečítali.:)

Pekný Silvester & šťastný nový rok!

2 komentáre:

  1. No keď už tu prakticky máme ten koniec roka, asi by bolo načase začať tento komentár prianím - prajem ti teda do nového roka všetko dobré, nech sa ti darí ako v reálnom, tak aj vo virtuálnom svete, nech budúci rok prečítaš ešte viac kníh, napíšeš ešte viac článkov, pripravíš ešte viac zaujímavých článkov a návštevnosť nech ti rastie a rastie a rastie... (a rastie :D).

    Z tvojho decembrového zoznamu poznám celkom dosť kníh, no prečítala som z toho iba jedno (ale to asi vieš :D). V každom prípade uvažujem, že sa na tie Baby z Brooklynu fakt pozriem, pretože mám dojem, že veľmi často čítaš knihy, ktoré ja strašne vychvaľujem, ale ja som hádam ešte ani raz neprečítala niečo, čo vo veľkom odporúčaš (shame on me!), tak by som to rada budúci rok napravila :D Osobne som v decembri prečítala len tri knihy, ale plánujem ešte jednu - lebo potrebujem dotiahnuť goodreads challenge a nebolo by to ono, ak by som na poslednú chvíľu nedočítavala knihu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oo, ďakujem.:D Dúfajme, že to tak s tým "napíšeš ešte viac článkov, pripravíš ešte viac zaujímavých článkov" bude, lebo momentálne sa cítim trochu ako vyhorený bloger.:D

      Hm, môžeme sa tváriť, že je to tým, že čítam viac, ale fakt je, že si zjavne presvedčivejšia... Musím na tom popracovať. Zatiaľ sa teším aj z toho, keď niečo, čo ospevujem, označíš ako "možno prečítam". :D Ale konkrétne Babám z Brooklynu by si naozaj mala dať šancu, tuším ani nepoznám človeka, ktorému by sa to nepáčilo... Takže buď nájdeš novú super sériu alebo budeš žiarivá výnimka. Yay?

      Držím palce, nech teda challenge úspešne dotiahneš.:D

      Odstrániť