18. 2. 2015

Veronica Roth - Štyri (#0.5)

Nezvyknem čítať rôzne bonusové príbehy a keď náhodou nejaký prečítam, zvyčajne dokážem povedať akurát tak, že bol fajn. Veď sa aj tak nič zásadné udiať nemôže... Aspoň doteraz som o tom bola presvedčená. Potom však prišla Veronica Roth a úplne zmenila môj pohľad na vec.

Celú trilógiu som čítala v angličtine, takže som sa trochu obávala, či sa zorientujem v slovenskom preklade. Napokon som s tým vôbec nemala problém, jedná sa o vážne vydarený preklad

V knihe nájdete štyri (aké príhodné) poviedky a tri krátke scény z Divergencie napísané z pohľadu nášho obľúbeného hrdinu. Každá jedna poviedka má nápad, dej a odkrýva nové informácie, bez ktorých si síce sériu môžete užiť, no ktoré jej zároveň dávajú akýsi iný rozmer.

Postupne sa nám naskytá bližší pohľad na Štyriho život. Zistila som, ako vyzeralo jeho detstvo s otcom, ako prebiehal jeho test či kedy a ako sa napokon rozhodol pre svoju novú frakciu. Keď prišla do Neohrozenosti Triss, výcvik už bol sprísnený, určité veci boli v pohybe a ona v podstate nikdy nedostala šancu na pokojný život v Neohrozenosti. Štyri áno. 

Zaujímalo vás niekedy, v akých podmienkach trénoval? Čo presne sa stalo pri voľbe povolania, akú minulosť majú s Ericom alebo ako sa dostal k svojmu bývaniu? V tejto zbierke nám totiž autorka poskytla odpovede aj na tieto otázky.

Okrem toho, že som Štyriho akosi lepšie spoznala a pochopila, mi táto kniha pripomenula, prečo sa mi Divergencia vlastne zapáčila. Bolo to kvôli fascinujúcemu svetu a systému, realistickým postavám, autorkinmu štýlu písania (vážne, Veronica Roth dokáže skvele napísať prakticky čokoľvek) a, samozrejme, kvôli vzťahu Štyriho s Triss. Tejto dvojici som držala palce už v prvej časti a potešilo ma, že táto zbierka ponúka náhľad do Štyriho hlavy v začiatkoch ich vzťahu. Navyše ma donútila premýšľať, ako by ich život vyzeral, keby nenasledovali isté udalosti...

Osobne som teda nadšená, mám neodbytnú chuť na re-reading celej série a jednoducho nemôžem inak, musím knihe udeliť 5 hviezdičiek. Štyriho odporúčam všetkým fanúšikom Divergencie, i tým, ktorých ďalšie diely trochu sklamali - sama medzi nich patrím, ale túto poviedkovú zbierku som si napriek tomu zamilovala.


Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, môžete tak urobiť napríklad tu, na slovart.sk.
Za poskytnutie recenzného výtlačku výmenou za úprimnú recenziu ďakujem vydavateľstvu Slovart.

Btw, sfilmovaná Rezistencia bude v kinách už 19. 3.! Kto sa teší?:)

Btw 2.0, už ste videli tieto obálky? Vo vydavateľstve Slovart sa rozhodli vydať celú trilógiu v paperbackovej verzii!

Obálka z slovart.sk
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

10 komentárov:

  1. Já jsem se teď začetla do Divergence, zatím jsem si nevytvořila žádný názor, třeba, až dočtu další dva díly, tak se vrhnu i na Čtyřku (ale to je ještě daleko). Každopádně děkuji za krásnou recenzi :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za pochvalu.:) Hádam sa ti bude Divergencia páčiť.

      Odstrániť
  2. Skvělá recenze :) Čtyřku jsem si zrovna přinesla z knihovny, už se těším až se do něj pustím :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) Tak hádam sa ti bude páčiť!

      Odstrániť
  3. Krásná recenze. Na Čtyřku se chystám až po tom, co přečtu celou sérii :D, ale už se na to těším :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V podstate to stačí aj po prvej knihe, ďalšie nespoileruje.:D Je na čo.:)

      Odstrániť
  4. Pekná recenzia. :) Celú sériu mám prečítanú a aj keď ma posledný diel trošku sklamal, na tieto poviedky sa veľmi teším. Už sa nemôžem dočkať, kedy sa dozviem niečo viac o tomto úžasnom svete a najmä z Tobiasovho pohľadu. Yay! :) Dúfam, že si ju čoskoro kúpim a dostanem sa aj k jej prečítaniu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite je na čo, maximálne mi to vylepšilo dojem z trojky.:) Dúfam s tebou.^^

      Odstrániť