6. 12. 2014

Nigel Goodall - Benedict Cumberbatch

Tipujem, že meno Benedict Cumberbatch sa väčšine z vás spája predovšetkým s BBC Sherlockom. Práve v tomto seriáli som si ho obľúbila, hral však napríklad tiež vo filmoch Vojnový kôň, 12 rokov otrokom, Star Trek: Do temnoty či Hobit.

Benedict je nielen úžasný herec, ktorý do svojej práce dáva maximum, ale tiež skvelá osobnosť. O tom sa môžete presvedčiť i v tejto biografii, ktorú o ňom napísal Nigel Goodall.

Kniha nevznikla vďaka spolupráci so samotným Benedictom, je skôr výsledkom naštudovania rôznych udalostí, článkov a využitia mnohých citátov. Mne osobne to neprekážalo, chcem však na to upozorniť tých, ktorí majú s čítaním biografií väčšie skúsenosti a konkrétnejšie očakávania.

Štýl, ktorým Nigel Goodall píše, je fajn, dozvedela som sa kopu zaujímavých informácii a takmer pri všetkých spomínaných hrách/filmoch som si povedala: "To znie skvele, musím si to pozrieť!", kniha teda ponúka i filmovú inšpiráciu. Nechýbajú samozrejme ani stránky s fotkami, ktoré som si s nadšením prezrela.

Jediné, čo môžem knihe vytknúť je možno až príliš rôznych detailov a informácii zo sveta filmov všeobecne, ktoré primálo súviseli s Benedictom. Rozšíriť si obzory síce nikdy nie je na škodu a niekedy ma dokázali zaujať, no zároveň sa kvôli ním vyskytlo niekoľko pre mňa nudnejších úsekov. Predpokladám, že správni filmoví nadšenci by to asi vnímali pozitívnejšie.

Vzhľadom na to, že je to moje jediná prečítaná biografia, netrúfam si na hviezdičkové hodnotenie, ale ako bežný čitateľ vám môžem povedať toto: som rada, že som si ju prečítala. Odporúčam ju hercovým fanúšikom (už len tá obálka!), prípadne fanúšikom životopisov či filmovej tvorby.

Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, môžete tak urobiť napríklad tu, na albatrosmedia.sk.
Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem albatrosmedia.


Obálka z albatrosmedia.sk
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

2 komentáre:

  1. Veľmi pekná recenzia! :)
    Ani ja nemám s biografiami skoro žiadne skúsenosti, ale Benedicta mám rada a túto knihu by som si veľmi chcela prečítať. :) Knihy, rovnako ako filmy a seriály, sú pre mňa akýmsi únikom, takže mňa by možno bavili aj tie pasáže, ktoré teba nudili. Veď uvidíme. :)

    Btw. Ospravedlňujem sa, že komentár píšem už po tretíkrát, ale neviem písať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:)
      Možno áno... dúfam, že sa ti k nej podarí dostať a nesklame.:)

      Nevadí, tie predchádzajúce som teda zmazala.:)

      Odstrániť