1. 11. 2014

Robyn Schneider - Ako sa to všetko začalo

Predtým, ako som sa pustila do čítania, sa mi s touto knihou spájalo iba zopár kľúčových pojmov: chalan, nehoda, zmena. Nevedela som, čo od nej očakávať a v konečnom dôsledku to fungovalo dobre, takže pokiaľ chcete, nezisťujte si o nej zbytočne veľa a prípadne preskočte nasledujúce dva odseky, v ktorých sa vám pokúsim priblížiť dej.

Hlavným hrdinom a rozprávačom tohto príbehu je Ezra Faulkner -  typický perfektný chlapec, ktorému nič nechýba. Je inteligentný, obľúbený, nadaný športovec, má dosť kamarátov, priateľku a jasnú predstavu o svojej budúcnosti.

Všetko však zmení autonehoda, ktorá ho v okamihu pripraví o možnosť hrať tenis a zmení všetko v jeho živote. Ezrovi sa postupne otvárajú oči a začína seba i ostatných ľudí vnímať úplne inak. Svoju úlohu v tom zohrá aj nová študentka Cassidy a jeho bývalý najlepší kamarát Toby.


Neviem, aký bol autorkin zámer, keď písala tento príbeh, ani aké nálepky sa mu pri vydaní snažili prilepiť, no rovno vás varujem, že sa nejedná o knihu roka. Obsahuje niekoľko zaujímavých myšlienok, no nedonútila ma hlboko sa zamýšľať nad vlastným životom. Vyvoláva emócie, no nedá sa povedať, že by sa ma silno dotkla a emocionálne ma zničila. Nemusíte si ju nutne prečítať, ale viete čo? Prečítajte!

Napriek všetkému sa mi totiž nesmierne páčila. Trvalo to síce pár strán, no začítala som sa a vždy sa tešila, kedy budem môcť pokračovať. Robyn jednoznačne vie písať a netradične si zvolila pohľad hlavného hrdinu namiesto hlavnej hrdinky, čo zafungovalo skvele. Navyše sa jej podarilo skombinovať dobrý nápad so zaujímavými postavami a dala knihe svojský nádych, ktorý som ocenila.

Hlavné postavy sa občas síce rozhodovali a konali mierne nelogicky či nepravdepodobne, no nebolo to natoľko výrazné, aby ma to obťažovalo. Odhliadnuc od toho boli zaujímavé, mali svoju osobnosť a väčšinu času mi boli sympatické. Na Ezrovi bolo dobre vidieť zmenu, ktorou si prešiel. Cassidy bola zase skutočne jedinečná osobnosť, bavilo ma o nej čítať. Aj vedľajšie postavy boli fajn, obľúbila som si hlavne Ezrovho staronového kamaráta Tobyho a zvyšok debatného tímu.

Čo sa týka deja, v podstate iba sledujeme Ezrov život. Spolu s ním zisťujeme, čo všetko stratil a čo môže získať. Nenudila som sa, niektoré scény vážne stáli za to. Dočkáme sa tiež lásky, no našťastie nebola prehnaná, prirýchla ani presladená, príbeh skôr vhodne doplnila. Pozdával sa mi aj koniec - ku knihe sa totiž hodil a očakávala som niečo predvídateľnejšie.

Ako sa to všetko začalo je svojský, dobre podaný príbeh zo života mladých ľudí, na ktorom môžete buď hľadať chyby alebo ho môžete akceptovať aj s nimi a čítanie si užiť, ako som to urobila ja. Rozhodne mu skúste dať šancu. Odo mňa kniha dostáva 4 hviezdičky - menej jednoducho dať nedokážem, na to sa mi čítanie príliš páčilo.


Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju rovno kúpiť, môžete tak urobiť napríklad tu, na albatrosmedia.sk.
Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem albatrosmedia.


Obálka z albatrosmedia.sk
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

12 komentárov:

  1. Nalákala jsi mě, to musím uznat, ale ten příběh mi přijde tak hrozně moc klišé. Dokonalý kluk, který má všechno, a pak autonehoda? To je docela ohraný, podle mě. :) Ale zkusím tomu dát čanci, jak jsi řekla. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď som hovorila o dobrom nápade myslela som skôr také tie začiatky, zmeny, ovplyvňovanie... Tá kniha vážne nie je dokonalá a tento vzorec je určite ohraný, ale svojím spracovaním a detailmi si ma získala a trocha klišé mi nevadila. :)

      Odstrániť
  2. Naprosto souhlasím! ;) A konec mě taky velice mile překvapil. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja to práve čítam a miestami sa mi to číta pomalšie, potom sa to číta rýchlo, ale v celku je to pekný príbeh :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne je.:) Navyše mi dosť sadol.

      Odstrániť
  4. Tú knihu som čítala, a musím povedať, že ma zaujala. Strašne sa mi páčilo, ako Robyn píše. Ale dej knihy mi prišiel taký...klasický. Už som sa pripravovala na koniec knihy a myslela som, že som uhádla koniec. Práve ten ale zmenil moju mienku o knihe! :D Inak, dobre napísaná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) Presne, koniec to posunul na trochu iný level!

      Odstrániť
  5. Zdá se mi to bez nápadu, takových příběhů už je :) I když pokud je to dobře napsaný, tak věřím, že se to četlo parádně:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne čítalo a autorka navyše to relatívne klasického príbehu dokázala vložiť iné alebo nečakané veci, takže by som to zase tak tragicky a bez nápadu nevidela.:)

      Odstrániť
  6. Stoprocentně si to píšu na seznam, poslední dobou mám chuť spíš na takový ten typ knížek, který je spíš jak telenovela :D A když se ještě navíc dobře čtou, je to jenom bonus.
    Super recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nenazvala by som to telenovelou, ale určite píš, je to dobrá kniha.:D Ďakujem.:)

      Odstrániť