17/11/2014

Gail Carriger - Waistcoats & Weaponry (#3)

S novembrom prišiel tretí diel steam-punkovej young adult série Finishing School a mňa zanechal zúfalo túžiacu po vlastnom vražednom vejári. Pokiaľ ste nečítali prvé dva diely a chcete sa vyhnúť spoilerom, preskočte nasledujúce dva odseky a prejdite priamo k recenzii.

Sophronia je späť so všetkým, čo k tomu patrí - netradičnými hodinami, zakázanými potulkami po škole, partiou kamarátok-špiónok a, samozrejme, dvoma šarmantnými gentlemanmi, Felixom a Soapom.

Príležitosť naplno využiť všetky svoje schopnosti sa jej naskytne, keď sa spolu so svojimi dvoma nápadníkmi a najlepšou priateľkou Dimity ocitnú v zvláštnom vlaku, aby pomohli Sidheag dostať sa do Škótska za jej "rodinou" = vlkolakmi. Ani jeden z členov výpravy totiž netuší, komu vlak patrí a do akých veľkých problémov sa všetci namočia...


Rovnako ako v prvých dvoch knihách, i v tomto prípade som ostala nadšená a očarená detailmi sveta, v ktorom Sophronia žije. O jedinečnú atmosféru sa postará kombinácia rôznych mechanických vymožeností, technického a vedeckého pokroku, neľahkej politickej situácie a nadprirodzených členov spoločnosti spolu s krásnymi šatami, šarmantnými gentlemanmi, etiketou a tými najatypickejšími vražednými zbraňami.

Samozrejme nechýba ani nevšedný štýl písania, prispôsobená slovná zásoba či príjemný humor, ktorý som si zamilovala už v Gailiných predchádzajúcich knihách.

Postavy ostávajú naďalej sympatické a ľudské. Dostávame príležitosť ich lepšie spoznať a pod vplyvom rôznych udalostí sa nám menia priamo pred očami. Oceňujem tiež, že i vedľajšie postavy majú svoju osobnosť a sú dostatočne zaujímavé.

Predtým načrtnutý milostný trojuholník síce vo Waistcoats & Weaponry zohráva pomerne dôležitú úlohu, no nenechajte sa odradiť - nie je ani zďaleka otravný. Felix aj Soap jasne dávajú najavo svoj záujem o Sophroniu, ale k ničomu väčšiemu dôjsť nemôže, bolo by to predsa spoločensky neprípustné! Sophronia je navyše veľmi rozumná hrdinka, a hoci má vo svojich citoch spočiatku zmätok (ani sa jej nečudujem), nespráva sa hlúpo.

Táto séria rozhodne nie je známa svojou akčnosťou, napriek tomu sa mi však tento diel zdal akčnejší než predchádzajúci. Zomlelo sa tu niekoľko udalostí, ktoré dej i postavy posunuli výrazne vpred, a aj keď som jednu vec tak trochu očakávala, autorke sa podarilo ma vystrašiť a donútiť zapochybovať.

Waistcoats & Weaponry odo mňa dostáva zaslúžených 5 hviezdičiek a už sa nemôžem dočkať poslednej  knihy. Pre fanúšikov prvých dvoch dieloch je to rozhodne must-read. Pokiaľ ste ešte nedali šancu ani Etikete a špionáži, radím vám napraviť to, pretože prichádzate o skvelú a originálnu sériu. Dokonca jednu z najlepších, ktoré som kedy čítala.


Obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

6 komentárov:

  1. Jé, tak to už se moc těším až třetí díl vyjde i u nás :) Asi si totiž počkám na český překlad :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super recenze:)
    Já jsem ještě nečetla ani druhý díl, protože v češtině vyšel teprve nedávno, ale hrozně se těším:) Taky čekám na překlad, protože ten steampunk v angličtině moc nepobírám a trochu ti závidím, že můžeš číst v originále a být napřed:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka.:)
      Tak si to čítanie dvojky (a neskôr trojky) uži.:) Pri prvom dieli mi táto séria prišla taká jazykovo náročnejšia, ale zvykla som si.:D

      Odstrániť
  3. Práve som dočítala dvojku a už som na toto veľmi zvedavá :D Felix je super :D :D

    OdpovedaťOdstrániť