20. 5. 2014

Jamie McGuire - Prozreteľnosť (#1)

Jamie McGuire dosť známe meno i na Slovensku, je totiž autorkou Krásnej katastrofy. To však rozhodne nie je všetko. Napísala napríklad aj romantickú paranormálnu trilógiu Providence, ktorej prvý diel, Prozreteľnosť, vychádza v slovenskom preklade pod hlavičkou YOLi práve dnes. (Zároveň vydavateľstvu touto cestou ďakujem za poskytnutie knihy!)

Vysokoškoláčka Nina krátko po smrti milovaného otca spoznáva sympatického, trochu tajomného mladíka. Čoskoro sa ukáže, že ich stretnutie na autobusovej zastávke nebolo náhodné. Jared Ryel ju pozná lepšie než najbližší priatelia z internátu. Čoskoro medzi nimi preskočí iskra, lenže Jared akoby sa obával naplno prejaviť svoje city, pretože táto láska je z kategórie zakázaných... Jedného dňa Ninu na ulici osloví neznámy muž a dožaduje sa dokumentov o prevode časti otcovho rozsiahleho majetku. Po vyhrážkach od bývalých otcových spoločníkov sa Nina dozvedá, že otec v skutočnosti žil dvojakým životom. Hoci to znie neuveriteľne, zaplietol sa do nebezpečnej hry so samotným peklom. Temný vojvoda sa dožaduje niečoho, čo im vzal, a Nina spočiatku nemá ani potuchy, o čo ide. Ochrániť ju môže iba Jared, ktorý má neuveriteľné, priam nadľudské schopnosti a s ktorým ju spája viac než priateľstvo.


V prvom rade musím povedať, že chápem, prečo ľudia Jamie čítajú. Prozreteľnosť je síce jedno z jej starších diel a nedá sa hovoriť o dokonalosti, no napriek tomu bola napísaná príjemne, obzvlášť niektoré scény sa mi naozaj páčili. Občas sa v nej dokonca vyskytol aj humor, čo si cením.

Zlý nebol ani celkový nápad. Časť, ktorá sa týkala Nininho otca sa mi veľmi pozdávala - vysvitlo, že mal dosť nebezpečný život, čo ovplyvňovalo zvyšok jeho rodiny dokonca i po jeho smrti. Zaujímavým prvkom boli tiež "bodyguardi", hoci som si miestami hovorila, že to trochu zaváňa... prenasledovaním alebo možno posadnutosťou.

Teoreticky by sa kniha zaobišla bez nadprirodzenej zložky, no autorka sa rozhodla inak a poradila si s ňou slušne. Ako som už naznačila, mytológia tu nezohrávala až takú dôležitú úlohu a nebola práve komplexná, svoj účel však splnila a objavilo sa v nej zopár dobrých myšlienok.

Potenciál mali i charaktery. Hlavná hrdinka Nina bola väčšinou sympatická a mala vtipné chvíľky. Jej kamaráti tiež, hoci nedostali veľa priestoru. Podobne na tom bola aj Jaredova rodina, za to samotný Jared ma osobne vôbec neočaril.

Prozreteľnosť sa mohla vyvíjať rôznymi smermi, avšak ako to už tomto žánri často býva, napokon sa sústredila takmer výhradne na romantiku. Pred vzťahom Jareda a Niny ustúpilo všetko do úzadia. Táto dvojica so sebou priniesla príliš rýchlu lásku, ktorú sa Jamie snažila všemožne ospravedlniť, veľa bozkov, vety zaváňajúce klišé a hlúpe reakcie niektorých postáv. Akcia prišla na rad až ku koncu knihy a tie stránky som naozaj zhltla, len keby ich bolo viac...

Prozreteľnosť vnímam ako príjemnú oddychovku a určite by mi nevadilo dať šancu ďalším dielom, má svoje plusy. Objektívne jej však nemôžem dať viac než pekné 3 hviezdičky. Napriek tomu som si istá, že si svojich čitateľov nájde - je skvelou voľbou, pokiaľ hľadáte romantiku s trochou paranormálna, pre nenáročnejších čitateľov, prípadne ak si chcete prečítať niečo milé a jednoduché. Koniec koncov, sto ľudí, sto chutí, možno vás osloví o čosi viac než mňa.


Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju objednať, môžete to urobiť napríklad tu, na Bux.sk.

Anotácia a obálka z bux.sk
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

14 komentárov:

  1. Knižku strašne moc chcem :) Rada by som si od Jamie prečítaala iný štýl ako bola Katastrofa :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak hádam sa k nej dostaneš & bude sa ti páčiť.:)

      Odstrániť
  2. Je to super knížka. Ne tak dobrá jako Krásná katastrofa, ale je to její prvotina. A musím říct, že čím více píše, tím je lepší. Takový Červený vrch, který u nás měl brzy vyjít, je podle mého její nej knížka :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak jasné, prvotiny niekedy treba brať trochu s rezervou. Červený vrch som nečítala, ale registrujem ho, trebárs v budúcnosti...:)

      Odstrániť
  3. Už jsem o ní někde četla..ale tahle recenze mě přesvědčila o tom, že rozhodně nebude marné si ji přečíst :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No som zvedavá, čo to bude zač... celkom sa na knihu teším, tak dúfam, že to nebude veľké sklamanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam s tebou.:D Určite potom daj vedieť.:)

      Odstrániť
  5. Uvažovala som, či si od Jamie prečítať aj niečo iné než Beautiful Disaster (respektíve Walking Disaster, ktoré by som si teraz už neprečítala, keď viem, ako mi to liezlo na nervy :D) a hoci mám BD naozaj rada, zatiaľ ma nikto nenahovoril na niečo iné. Ale tak možno by som si to mohla len tak pre istotu hodiť na zoznam :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem či by sa ti páčila práve Prozreteľnosť, ale chudákovi autorke by si podľa mňa ešte šancu mohla dať.:D Vzhľadom na to, ako ťa chytilo BD.:D

      Odstrániť
    2. Chcela by som, ale tak nemá zase až takú rozsiahlu tvorbu, aby som si mohla vyberať :D Asi si len počkám na knihu o tom Travisovom bratovi :D

      Odstrániť
  6. A sakra. BD se mi strašně líbila, ale tohle se mi moc nezdá. Tyhle druhy vztahů moc nemusím, tak to asi to na chvilku odložím... Mezitím bych si mohla dát re-reading BD :D
    Skvělá recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť