04/04/2014

Knižný súhrn: Marec 2014

Svoju mizernú aktivitu už radšej ani nekomentujem, hanbím sa v kúte a dúfam, že konečne príde zlom a zmení sa to.

V marci som prečítala...

...deväť kníh, z toho 7 v slovenčine, 2 v angličtine a žiadnu v češtine:

1. J. R. Ward: Žiadostivosť (#2) - sj
2. *J. K. Rowling: Harry Potter a Polovičný princ (#6) - sj*
3. *Marja Holecyová: Odhalenie (#3) - sj*
4. Molie: Lakomec - sj
5. *J. K. Rowling: Harry Potter a Dary smrti (#7) - sj*
6. Cassandra Clare: The Course of True Love (and First Dates) (#10) - aj
7. Jennifer Echols: Dirty Little Secret - aj
8. Cynthia Hand: Nadpozemská (#1) - sj
9. Maureen Johnson: Meno hviezdy (#1) - sj

* = re-reading

Tento mesiac sa mi podarilo dokončiť re-reading Harry Pottera, prečítala som šiestu a siedmu časť. Neviem, či to potrebuje nejaký komentár... HP je jednoducho HP a nikdy neomrzí.

Pohla som aj s re-readingom Mariotových dedičov, mám za sebou tretí diel, Odhalenie. Štvorku si hádam znovu prečítam v dohľadnej dobe.

Kvôli škole som sa pustila do Molierovho Lakomca a vôbec to neľutujem, táto komédia sa mi veľmi páčila, v hranej (minulý rok sme boli na Lakomca v divadle) i v knižnej podobe.

Posledná poviedka z The Bane Chronicles aka The Course of True Love (and First Dates) sa tiež dostala na môj marcový zoznam a myslím, že ani tu nie je potrebný rozsiahly komentár. Bolo to skrátka príjemné a vtipné čítanie ako zvyčajne.

Menej príjemná bola pre mňa kniha Dirty Little Secret. Mala síce zaujímavý nápad a nečítala sa zle, ale akosi mi úplne nesadla atmosféra, postavy... Autorka sa medzi moje obľúbenkyne rozhodne nezaradí a knihe som dala 3*. 

Rovnaké trojhviezdičkové hodnotenie odo mňa dostala aj Nadpozemská. Áno, prečítala som si ju až teraz a bohužiaľ - nenadchla ma. Nápad je taký klasický, štýl písania veľmi príjemný, Clara relatívne normálna hrdinka s otravnými chvíľkami, Tucker sa mi pozdával, niektoré veci ma prekvapili... Ale chýbala mi akcia a nechala ma emocionálne chladnou.

Kniha Meno hviezdy, ktorú som čítala potom, sa mi páčila pre zmenu na 4*. Opäť ma síce úplne nestrhla a mala pár slabších momentov, no celkový nápad, spracovanie a postavy sa mi dosť pozdávali a môj celkový dojem bol pozitívny, takže sa teším na pokračovanie. Myslím, že by mohlo byť ešte o čosi lepšie.

A čo váš knižný marec? Napíšte mi o ňom do komentárov.:)

16 komentárov:

  1. Som zvedavá, ako sa ti Polozlý bude páčiť. Určite si prečítam recenziu :)
    Ja som prečítala prvú knihu od Nesba a bola skvelá :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čosi sa mi páčilo, čosi menej...:D
      Aha.:) O ňom som už počula dosť dobrého, asi sa budem musieť na nejakú odhodlať.:D

      Odstrániť
  2. Ah, marec, čo sa dialo v marci? Veď to už bolo tak dávno :D Ale po kontrole som zistila, že som prečítala štyri knihy a jedno audio - na mňa určite rekord, aj keď tie dve, no, ehmm, boli do školy a boli to také pidi knihy (hoci s maximálne hnusným obsahom) :D Tú Half Bad knihu som už kdesi videla, ale uniká mi zmysel toho anglického názvu na slovenskej obálke. Ale netuším, o čom to je, idem si zistiť... Inak to vyzerá, že aj keď si zjavne zaneprázdnená, na čítanie si vždy nájdeš čas :D Závidím :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oooo.:D A čo mimoškolské si prečítala?:D
      Neviem, ale nie je to prvá kniha, kniha sa nachádza. Akýsi nový trend.:D
      Bez toho by som nemohla žiť.:DD Nie fakt, čítanie musí byť.:) A tiež, niekedy sa čas aj vyskytne, len nie chuť (prispieť na blog napríklad).

      Odstrániť
    2. Ugh, niečo, k čomu dúfaj, že sa nikdy nedostaneš :D Veľký zošit bol o dvoch chlapcoch, ktorí počas vojny "dospievali" po svojom a v rámci toho sa stretli s pedofíliou, zoofíliou, nekrofíliou, otcovraždou a tak podobne :D A Metafyzika trubíc síce nebola taká nechutná, ale bolo to čítanie na hlavu, fakt :D
      Tak to, že nemáš čas na blog, je síce škoda, ale hlavné je, že máš čas na svoje čítanie, nie je tak? Čo viac človek k šťastiu potrebuje? :D

      Odstrániť
  3. Moliérův Lakomec je opravdu perfektní dílo. Četla jsem a naštěstí jsem i viděla naprosto úžasné představení v divadle a i když nerada tak srovnávat to mi nejde :) Z ostatních knížek nic neznám, a trochu se za to stydím :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lakomec od Moliéra se mi taky moc líbil! Překvapilo mě, jak to bylo vtipné a celkově fajn čtení. :) Viděla jsem ho i v divadle, i když v poněkud modernějším zpracování a navíc ve francouzštině, jop. :D Docela vtipné to bylo. :D :)
    Jméno hvězdy mám doma už pěkně dlouho. Tak že bych to konečně přečetla? :)
    Co se týče Polozlého - jsem zvědavá, co na to řekneš. Já zatím vůbec nevím, jestli má cenu to číst nebo ne. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Waaau, vo franine.:) Dobre ty.:) Ja som videla zahraničné predstavenie len raz, Christmas carol v angline.:)
      Skús, mne sa páčilo.:)
      :D Pokúsim sa pomôcť.:D

      Odstrániť
  5. fú..si toho dosť prečítala! (HP ja asi nesmrtelní!) ..ja som prečítala "až" jednu knihu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Celkom sa mi darilo.:D Hádam hej, zaslúži si to!:D
      Akú?:D

      Odstrániť
    2. Zase som prečítala tú "Až keď budem mama triezva" :D ..ale tento mesiac sa chystám prečítať nejakú fantasy od Natálky. :)

      Odstrániť
  6. Polozlého by som chcela aj ja, vyzerá super :)

    OdpovedaťOdstrániť