9. 3. 2014

J. R. Ward - Žiadostivosť (#2)

Možno ste postrehli, že som nedávno recenzovala Chamtivosť. Žiadostivosť je pokračovanie tejto adult fantasy série a v slovenskom preklade vychádza 11. marca - čiže už o dva dni (!) - vo vydavateľstve Ikar. Ako zvyčajne si moju recenziu môžete prečítať aj pokiaľ ste nečítali jednotku, nie sú v nej žiadne spoilery.

Anotácia však prezrádza vcelku dosť, pustite sa do nej teda iba na vlastné riziko: Sedem smrteľných hriechov. Sedem duší, ktoré treba oslobodiť. Nastáva ďalší desivý zápas medzi démonom a Jimom Heronom, padlým anjelom so zatrpknutým srdcom. Neľútostný boj, v ktorom možno stratiť všetko.
Isaac Rothe je zbeh zo špeciálnej armádnej jednotky. Za sebou má temnú minulosť a čaká ho ešte pochmúrnejšia budúcnosť. Stáva sa terčom pre vraha – po nedovolenom odchode od tajných jednotiek mu hrozí istá smrť. Napokon sa Isaac zúčastní na nezákonných zápasoch v ringu a skončí preto za mrežami. Jeho osud je teraz v rukách príťažlivej verejnej obhajkyne Grier Childovej. Jej pôvab prebudí v Isaacovi city, na ktoré nie je ani správny čas, ani vhodné miesto. Isaaca vyhľadá jeho kamarát Jim Heron, aby ho varoval pred nebezpečným nepriateľom. Isaak sa chtiac-nechtiac zapletie do desivého zápasu s démonom, ktorý je Jimovi v pätách. Musí rozhodnúť, či jeho duša vojaka uverí, že pravá láska môže byť tou rozhodujúcou zbraňou proti temnej sile.


Mytológia ostala aj v Žiadostivosti svojská, tak trochu zvláštna a prevažne v úzadí. Jediné, čo ma sklamalo je, že som sa dočkala klasických anjelských krídel - nemám tento prvok v knihách práve v obľube a po Chamtivosti som sa nádejala, že sa ich tentoraz nedočkám. Čo už.

Nezmenili sa ani ďalšie aspekty - autorka opäť dokázala, že vie skvele písať a príbeh okorenila erotickými i niekoľkými násilnými, až mierne nechutnými, scénami, ktoré sú zjavne jedným zo znakov jej tvorby. Niekomu môžu vyhovovať, ja som ich jednoducho akceptovala ako súčasť diela a sústredila sa na zvyšné časti.

Postavy nesklamali, znova boli úžasne spracované a vôbec nie čiernobiele, hoci by to človek pri tematike dobro vs. zlo mohol očakávať. V Žiadostivosti dáva autorka čitateľom možnosť viac spoznať (a obľúbiť si) niektorých starých známych - Jima, Devinu, Adriana, Eddieho a zároveň predstavuje i Isaaca a Grier, ktorí mi boli sympatickí. No a potom je tu ešte Matthias, z ktorého sa - pre mňa tak trochu nečakane - vykľul komplexný a svojím spôsobom fascinujúci charakter, jeho dejová línia ma zaujala.

Príbeh spočiatku síce plynie pokojne, no situáciu úspešne zachraňujú práve vyššie zmieňované klady - postavy a štýl. Ku koncu, v posledných cca 20-30%, však dej naberá poriadny spád a autorka mi tak všetko vynahradila. Zápletka bola v porovnaní s jednotkou o čosi komplikovanejšia a menej priamočiara, čo sa mi nesmierne pozdávalo, a niektoré zvraty boli skutočne prekvapivé. Skrátka, kniha ma poriadne strhla a páčila sa mi ešte o čosi viac než Chamtivosť.

Takže, napriek tomu, že som chvíľkami uvažovala nad nižším hodnotením, rozhodla som sa napokon pre pekné štyri hviezdičky. Knihu rozhodne odporúčam tým, ktorým sa páčila jednotka a nielen im - pokiaľ máte tento žáner radi (alebo máte práveže chuť na zmenu), skúste dať Wardovej Padlým anjelom šancu.


Pokiaľ sa chcete o knihe dozvedieť viac alebo si ju predobjednať, môžete tak urobiť napríklad tu, na Bux.sk, a to dokonca so zľavou!:)
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Anotácia a obálka z bux.sk
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

4 komentáre:

  1. Na toto pokračovanie sa teším už od prečítania Chamtivosti. Recenziu som nečítala, lebo nechcem byť ňou pri čítaní ovplyvnená, ale verím, že sa mi bude páčiť minimálne na tie 4 *, ktoré si jej udelila ty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Séria má pekné obálky a vyzerá aj celkom zaujímavo :D

    OdpovedaťOdstrániť