8. 8. 2013

Kristen Painter - Flesh and Blood (#2)

Pred časom som narazila na sériu House of Comarré. Prvý diel, Blood rights, sa mi veľmi páčil (zaslúžil si 5*) a chcela som si prečítať pokračovanie. K tomu som sa však napokon dostala až tieto prázdniny a ostala som značne zarazená

Už tradične - recenzia neobsahuje spoilery na prvý diel, anotácia áno. Mimochodom, že je tá obálka super? 
With the Ring of Sorrows still missing, and the covenant between othernaturals and mortals broken, Chrysabelle's life outside the realm of vampire nobility is about to take another downhill slide. She's vowed to help the outcast Malkolm find a way to lift his curse, but that means returning to the home city of the vampire who's trying to kill her. The breaking of the covenant has also activated an ancient organisation designed to protect mankind — the Kubai Mata.
And when Kubai Mata Thomas Creek comes to Paradise City, Chrysabelle finds herself torn between the need to save Malkolm and the desire to stay on the path of light. Finally fulfilling her vow to Malkolm proves devastating for Chrysabelle. If she survives, what's left of her life will never be the same.


Spočiatku sa zdalo, že bude táto kniha rovnako dobrá ako Blood rights. Čítala sa veľmi príjemne, stránky slušne ubiehali. Dokonca by som jej s radosťou odpustila aj fakt, že má dej pomalé tempo, veď sa točil okolo skvele spracovaných postáv! Vážne, charaktery rozmanité, prepracované, sympatické a také... 3D.

Toto všetko platilo do cca 20%, kedy sa na scéne objavil Creek. Ten so sebou priniesol nové informácie, možnosti a hlavne sa opäť raz ukázalo, že je autorkin svet ešte o niečo komplikovanejší, než by sa zdalo, čo je samozrejme fajn. Vlastne ani ako jednotlivec nebol Creek vyslovene zlá postava. Problém je, že (toto je taký maličký spoiler, ktorý by ste asi mali vedieť) veľmi rýchlo vznikol milostný trojuholník a rozumné správanie postáv sa následne stratilo ako mávnutím čarovného prútika.

Narozdiel od prvej knihy, kde sa mi romantická linka pozdávala a nevadilo mi, koľko priestoru vyplnila, tu som pri nej trpela. Dvaja chlapi sa začali správať skrátka divne, buď boli príliš "drsní" alebo príliš "zmierení" a Chrysabelle ako hrdinka na mojom rebríčku obľúbenosti spadla poriadne hlboko. Áno, priznáva si, že je hrozné, keď ich chce oboch, lenže ďalej s tým už neurobí nič a mne sa neustále chcelo trieskať si hlavu o múr. (Alebo možno trieskať Chrysabellinu hlavu o múr.)

Celý čas som sa ale nevzdávala nádeje, že bude na konci nejaká poriadna akcia, ktorá úroveň celého príbehu zdvihne. Našťastie sa tak aj stalo, hoci v nej bolo na môj vkus trochu priveľa postávania. Autorka si dokonca pripravila aj zaujímavý koniec, ktorú ma mal zrejme zanechať poriadne napnutú... Problém je, že po tom všetkom akosi nemal požadovaný efekt a ja som bola skrátka rada, že kniha skončila.

Nechcem vás úplne odrádzať, keďže táto séria má rozhodne svoje silné stránky a ktovie, možno by vaše dojmy boli lepšie. Alebo možno by sa v ďalších knihách úroveň zase zdvihla... každopádne ja to nemám chuť ani silu zisťovať. Flesh and Blood odo mňa dostáva priemerné 3 hviezdičky a vy už sami posúďte, či je vhodným čítaním pre vás alebo nie.


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

8 komentárov:

  1. 1. diel som nečítala, ale tá obálka je geniálna :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tuto sérii neznám,ale musím říct,že ta obálka je naprosto úžasná! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Recenziu na prvý diel si pamätám, páčila sa mi obálka :D Ale po tomto hodnotení nadobúdam dojem, že to bude jedna z tých sérii, ktoré sa síce dobre začali, ale potom to ide dolu vodou. V každom prípade, jednotku mám stále na zozname :D

    A teraz ti súhrnne odpíšem na obe komentáre :D - Som rada, že sa ti príspevok páčil, lebo ja mám vždy dojem, že tie moje kecy snáď ani nemôžu dávať zmysel. A hej, bolo to nezvyčajne dlhé, lebo som mala nezvyčajne veľa fotiek a keď som raz spustila myšlienky, nedali sa zastaviť :D Ten "crossover s bibliou" som nemyslela doslova, len šlo o ff, kde sa postavy z HP obracali na vieru a preč od mágie :D Ja som zase mala Brodyho rada vždy a podľa mňa jeho charakter neprávom pokazili, nezaslúžil si to, vytvorili z neho len hnusný stereotyp, čo mi príde ako najväčšia podlosť, lebo práve takéto veci v Glee nikdy nerobili. H&G si určite pozri, ak nie si náročný divák, tak sa ti to bude páčiť :D Hobita nemám v pláne pozerať vôbec a pravdepodobne asi ani nikdy - ak sa to zmení, dám vedieť :D A ďakujem, pri tom tričku som sa snažila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Všetky diely majú mega obálky.:D No, presne tak, ale jasné, uvidíš sama.:D

      Ty si až príliš sebakritická, no.:D Aha chápem... je to každopádne... hm. Aj ja som veriaca, ale ehem, mám v pohode rada fantasy.:D To teda skazili.-.-" Ono celkovo úroveň Glee šla dole v 4. sérii podľa mňa. Náročný divák nie som, tak uvidím.:D Ejha.:D Tomu hovorím odhodlanie.:D

      Odstrániť
  4. No vidím, že nadšenie kleslo. Aj tak to stále vyzerá na príjemné čítanie. Musím sa však priznať, že mne sa na knihách najviac páčia obálky - sú dokonalé. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda kleslo.:D Tak, príjemné hej...:) A áno, obálky sa vážne vydarili.:3

      Odstrániť