6. 7. 2013

Elizabeth Rudnick - Tweety s city

Pokiaľ by ste si všimli iba obálku, prípadne názov tejto knihy, mohli by ste ju označiť jednoducho za "nejaký dievčenský román". To, čo ju odlišuje od ostatných je rovno pod nadpisom (a teraz nemám na mysli meno autorky), kde sa dočítate, že ide o {román v tweetech, e-mailech a blozích}.

Ešte predtým, než to však budem rozoberať, chcem pekne poďakovať spoločnosti Albatros Media za poskytnutie recenzného výtlačku... 

...no a samozrejme,  nech sa páči už spomínaná obálka a krátka anotácia: Claire nemůže uvěřit, že si ji na Twitteru našel její vysněný kluk. Myslela si, že si jí nikdy ani nevšimne, ale jak se zdá, rozumí jí líp než kdokoliv jiný. Twittersmír je ale záhadné místo, kde se občas přátelé chovají jinak než v reálném světě. A aby toho nebylo málo, Claire si uvědomí, že je zamilovaná do úplně posledního kluka, který kdy připadal v úvahu…


Originalitu si cením a takto napísanú knihu som teda ešte nevidela. Denník sem-tam preložený e-mailom či blogom áno, no čisto správy, tweety a blogy? Doteraz nie... Samozrejme to súviselo s ďalšími vecami, napríklad s grafickým spracovaním, ktoré bolo jednoducho nádherné a zároveň autentické. Rôzne pozadia stránok? Máme. Malý obrázok užívateľa ako na twitteri, či header blogu? Máme.

Nuž a tieto netradične spracované stránky sa tiež otáčali jedna radosť, knihu som mala prečítanú raz-dva a vôbec som sa pri nej nenudila. Zároveň ale musím poznamenať, že som sa s príbehom nezžila tak ako pri iných dielach a mám pocit, že tam chýbala akási možnosť hĺbkového spoznania charakterov a ich pocitov. Holt, všetko má svoje plusy i mínusy.

Trochu som načala tému postavy. Viac spoznáme vlastne iba pár z nich a treba uznať, že sú rôznorodé a vcelku realistické. Ako príklad uvediem takú Lottie - má pre mňa otravné vyjadrovanie plné slangových výrazov (a nie je jediná, takže sa na to pripravte) a pôsobí plytko, ale nie sú hádam niektorí ľudia práve takí?

Pokiaľ si odmyslíme nezvyčajný štýl písania, dostaneme takú priemernú zápletku obsahujúcu nejaké tie lži, veľa zamilovanosti a nie práve prekvapivý koniec, no úprimne som s ničím iným ani nerátala a teda nebola sklamaná.

Nie je jednoduché túto knihu nejako celkovo zhodnotiť. Niekomu bude vyhovovať viac, niekomu menej... Ak máte tento žáner veľmi radi, určite si ju prečítajte. Ak je to s vami ako so mnou - ako kedy a záleží no knihe -, myslím, že i vy by ste jej v tej správnej nálade mohli dať šancu. Sama som nebola síce práve unesená, no som rada, že som si ju mohla prečítať, pretože to bolo niečo iné a nové. V konečnom dôsledku jej udeľujem 3 hviezdičky a rozhodnite sa sami.


Knihu si môžete (momentálne aj s 30% zľavou!) kúpiť tu (sk) alebo tu (cz), na stránkach Albatrosmedia.

Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

16 komentárov:

  1. Ohh well :D Není to asi právě moje šalka čaje, ale na druhé straně to grafické zpracování a celkový nápad zní fajn.. možná, když se buud moc nudit a budu si chtít oddýchnout :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som to brala ako oddychovku.:D

      Odstrániť
  2. Presne, niektorí ľudia sú priam preafektovaní :D takže mne by Lottie až tak nevadila.... rada čítam knihy v mailoch, ešte ma to nesklamalo :)


    Neliss: Niečo máš s profilom, keď som klikla na tvoj komentár na blogu, nechcel sa mi zobraziť

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak potom by sa ti kniha asi páčila.:) Ale viac je tam tweetov.

      Už to ide.

      Odstrániť
    2. No, zadala som telefónne číslo, google mi poslal verifikačný kód, ktorým som odblokovala e-mail a už to celé funguje...:D

      Odstrániť
  3. A ešte jedna otázka :D Keď si sa zaregistrovala na gmaily zadávala si aj telefónne číslo? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, vtedy som to preskočila, neminulo ma to, až keď mi pre "nezvyčajnú aktivitu" zablokovali účet.-.-"

      Odstrániť
  4. Podľa mňa celkom originálne spracovanie témy, ktorá je tak trochu klišé.
    Btw. Ty vieš, že milujem tvoje recenzie♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Neliss, aj mne sa to stalo... asi hapruje google
    Mňa aj automaticky pripojilo na GFC na mojom blogu, takže radšej sa pozri, či nie si pripojená na svoj blog :D
    Asi som si to na seba privolala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh, smolu máme.:D A bola som ešte predtým, aj na pár iných, ktoré nesledujem.O.o

      Odstrániť
  6. To spracovanie by mohlo byť zaujímavé. No napriek tomu ma kniha neláka, neviem twitter sa mi nezdá, ako najlepšie sociálna sieť. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Twitter používam minimálne, ale to mi neprekážalo.:D

      Odstrániť
  7. Tak tohle nebude šálek mé kávy:)ale ten nápad je určitě zajimavy!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, každému sadne niečo iné.:)
      Rozhodne.

      Odstrániť