26/05/2013

Amanda Hocking - Boj o trón (#3)

Pred časom som recenzovala prvý a druhý diel tejto trilógie o Tryloch, možno si spomínate, možno nie. Teraz mi Fortuna Libri poskytla recenzný výtlačok tretieho dielu, za čo jej patrí obrovské ďakujem. Boj o trón totiž predchádzajúce knihy prekonal, čo vám priblížim vo svojej recenzii, kde som spoilery opäť minimalizovala a môžete si ju prečítať bez obáv.:)

To však neplatí o oficiálnej anotácii, ktorú prikladám zároveň s krásnou obálkou, takže si ju prečítajte na vlastné riziko: Boj o kráľovstvo Trylov sa nezadržateľne blíži. Trylská princezná Wendy stojí pred osudovou voľbou. Trylov zachráni pred ich úhlavným nepriateľom iba vtedy, keď obetuje seba. Ak sa nevzdá Vitrom, jej ľud sa ocitne v krutej vojne proti neporaziteľnému súperovi. Rozhodne sa opustiť všetkých svojich blízkych, aby ich zachránila pre istou smrťou?
Nikdy nebolo v stávke viac, lebo kráľovstvo nie je to jediné, čo môže Wendy stratiť. O jej srdce bojujú dvaja muži. Ktorý je ten správny, koho bude milovať naveky? Keď napokon zistí, ktorý z nich je láskou jej života, hrozí, že ten život sa zakrátko skončí. Budúcnosť celého Wendinho sveta je v jej vlastných rukách a musí o ňu bojovať s krutým rivalom – vlastným otcom.

Amandin štýl písania ani tentoraz nestratil na kvalite a musím zase raz zdôrazniť, že mi nesmierne vyhovoval. Na stránkach nenájdete prehnané množstvo opisov, no zároveň vety nie sú príliš strohé, kniha nie je napísaná príliš jednoducho, ale ani zbytočne zložito... A už po prvých stránkach som sa do príbehu bez zaváhania ponorila.

Privítal ma pocit, ako keď prídete na nejaké známe miesto, kde ste chvíľu neboli a znova si uvedomíte, ako ho máte radi a za to môže nielen prostredie samotné (originálny svet Trylov a Vitrov mi k srdcu rozhodne prirástol), ale tiež ľudia (čiže v našom prípade skôr postavy).

Viem, že Wendy niektorých svojou povahou irituje, no môj prípad to nie je, odhodlane som jej fandila. Páči sa mi, že a) má svoje chyby; b) od prvého dielu bola nútená prejsť výraznou zmenou a dospieť. Ostatní sú samozrejme aj naďalej rozmanití a mne vôbec nie ľahostajní, či už sa jedná o Toveho, Willu, Matta... Vedľajšie postavy možno nemali toľko priestoru, no rozhodne neboli nazvyš.

Ďalšími, ku ktorým sa musím vyjadriť, sú Finn a Loki. Zatiaľ čo moje sympatie voči Finnovi (ktoré boli prakticky na bode mrazu už v knihe číslo jedna) ešte klesli, Lokiho som si absolútne zamilovala, je úplne skvelý! 

Napísať som však chcela niečo iné. Myslím, že neprezradím tak veľa, keď poviem, že som Amandu podozrievala z toho, že z Wendy, Finna a Lokiho vytvorí nejaký klasický milostný trojuholník plný klišé a sklame ma. Mýlila som sa. Jedným z najväčších plusov tejto knihy je, že autorka napísala uveriteľné vzťahy. Z Wendy neurobila hlúpe nerozhodné sebecké dievčatko. Bravo, Amanda, a srdečná vďaka!

Čo sa týka rôznych aspektov príbehu, no, ako je už zvykom, nájdeme tu veľké množstvo skôr pokojných scén a výraznú akciu až na záver. Keďže som sa však nenudila, nekritizujem.

V prvom dieli som knihe uprela poslednú hviezdičku, lebo mi "čosi" chýbalo. Neviem vám naisto povedať, že to "čosi" v trojke dostanete. Nedá sa povedať, že by mi táto trilógia opakovane vyrážala dych, ibaže... Je svojím spôsobom originálna, skvele sa čítala, zamilovala som si ju, odporúčam ju všetkými desiatimi a boli tam inteligentne napísané medziľudské vzťahy! Z toho dôvodu Boju o trón tých 5 hviezdičiek napokon udeľujem. A prečítajte si toooo!


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

8 komentárov:

  1. Ja sa na ňu chystám, už ju mám doma, sa tááák teším! ;D som tak zvedavá, koho si napokon vybrala ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Anonymný26/5/13 13:05

    "Inteligentne napísané medziľudské vzťahy. " Netrep. O tom sa raz presvedčím, keď mi skončí obdobie horrorov a sci-fi. Kamoška to má doma ale nevedela sa mi k tomu vyjadriť. Tak aspoň ty. Aj tak z týchto kníh necítim veľa svetaborného a mám pocit, že sa mi to nebude páčiť.
    Ale to ako si opísala štýl, ktorým si ma má Amanda získať, to by sa mi mohlo zapáčiť do takej miery, že možno...si tie knihy nejako prepašujem domov. Ale aj tak sa mi to zdá postupom času ako dosť zvláštna trilógia, ku ktorej necítim sympatie. Skôr strach z neznámeho a tiež strach, že to bude priemerné. Ts. Ale prečítam to. Určite(keď už konečne nebudem mať doma neprečítanú knihu) Potom ti dám vedieť do akej miery som mala pravdu ja. A do akej ty. ;D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Netrepem!:D Seriously.
      Oh, no, u teba je to vážne ťažko povedať, či sa ti bude páčiť...:D Ale šancu by si to zaslúžilo.;)

      Odstrániť
  3. Do této série se jednoho dne snad pustím:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. 2ka sa mi páčila veľmi, takže sa na 3ku určite chystám 8) nehovoriac o tých prekrásnych obálkach 8P svet je skvelý originálny a Wendy mám tiež rada, akurát sa som skôr team Finn 8D mne v 2ke Loki vadil

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jop, tiež na tie obálky pozerám s nadšením.:D
      Aaaaaha.:D No mne Finn nikdy nesadol.:D

      Odstrániť