21. 4. 2013

Sophie Jordan - Firelight (#1)

Dnes som sa rozhodla zrecenzovať Firelight aka Draki aka Drakie, teda prvý diel rovnomennej trilógie od Sophie Jordan.

Nemám veľmi čo na úvod povedať, takže (pokiaľ ste ešte o knihe nepočuli) si môžete rovno prečítať dosť dlhú (a dosť prezrádzajúcu, no prežijete to) anotáciu: A hidden truth. 
Mortal enemies.
Doomed love. 
Marked as special at an early age, Jacinda knows her every move is watched. But she longs for freedom to make her own choices. When she breaks the most sacred tenet among her kind, she nearly pays with her life. Until a beautiful stranger saves her. A stranger who was sent to hunt those like her. For Jacinda is a draki, a descendant of dragons whose greatest defense is her secret ability to shift into human form.
Forced to flee into the mortal world with her family, Jacinda struggles to adapt to her new surroundings. The only bright light is Will. Gorgeous, elusive Will who stirs her inner draki to life. Although she is irresistibly drawn to him, Jacinda knows Will's dark secret: He and his family are hunters. She should avoid him at all costs. But her inner draki is slowly slipping away;if it dies she will be left as a human forever. She'll do anything to prevent that. Even if it means getting closer to her most dangerous enemy.


Niektorým ľuďom sa nepozdával už nápad, zdal sa im príliš nereálny a pritiahnutý za vlasy... No, rozhodne by ste našli lepšie a prepracovanejšie, avšak tiež omnoho horšie. Toto bol v oblasti romantického YA paranormal náhodou nadpriemer. Autorka sa aspoň snažila vymyslieť niečo vlastné. Osobne sa mi to pozdávalo a pokladám ho za osviežujúci.

Sophiin štýl písania je relatívne strohý, rozhodne nestráca čas žiadnymi zbytočnosťami, no ani na toto sa nesťažujem. Práve naopak, kniha sa mi čítala príjemne a vcelku rýchlo. Skutočný problém pre mňa tkvie v obsahu a postavách.

Veľká časť knihy bola pokojná a hoci napriek tomu stránky ubiehali obstojne a bez zasekávania, chýbalo mi v nej viac akcie. Predpokladám, že mi to mal vynahradiť hroooozne dychberúci koniec, ale úprimne? Nestalo sa. Žiadnej časti tejto knihy sa totiž nepodarilo vyvolať u mňa emócie, proste som si to prečítala a dovidenia, ani nie som zvedavá, čo sa bude diať ďalej.

Rozčarovaná som bola i z dvoch mužských protagonistov knihy. Will sa mi zdal hrozne plochý a tým pádom na neoslovil ani jeho vzťah s Jacindou. Bohužiaľ pre mňa, pokiaľ ma pamäť neklame, romantických scén je v knihe neúrekom. Škoda, že nesplnili svoj účel. Nuž, čo sa týka Cassiana, tam bol môj dojem síce o trošku lepší, ale nie o veľa a stále som sa nerozhodla, čo si o ňom myslieť.

Ďalšími postavami boli Jacindina mama a sestra-dvojča, Tamra. Tie som na jednej strane chápala...  Na strane druhej ma však otravovali svojimi názormi a prístupom. Hm, hurá, emócia? Samotná Jacinda? Tá bola fajn, ako rozprávačka mi nevadila, až na taký malý detail - bola presne taká 2D ako ostatní.

Nechcem byť výlučne negatívna. Mnohým ľuďom sa táto kniha vážne páčila a ja musím uznať, že sa jedná o príjemnú oddychovku, fajn sa čítala, neurazí... Len sa ma akosi viac nedotkla, čiže jej dávam 3 hviezdičky a - ako ste možno vytušili - pokračovanie prenechám iným. Nechcem vás však od nej odrádzať, každý by si mal urobiť vlastný názor, správne?.:)


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

18 komentárov:

  1. Souhlasím. Byla to příjemná oddychovka, ale mě si nedostala. Každopádně ta obálka je úžasná! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc pěkná recenze. :) Mě se kniha celkem líbila. :) Ale pokračování číst neplánuju. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) Som rada, že nie som jediná.:)

      Odstrániť
  3. Tak. Ja som sa modlila aby to dopadlo práve takto (hej, nedoprajem ti čitateľský pôžitok). Tri hviezdy, tá kniha akoby sa pre ne narodila. So žiadnou inou recenziou som sa takto veľmi nestotožnila. Až teraz to prišlo.
    No hurá. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ma teší!:DD A ďalšie prečítané knihy mi ten čitateľský zážitok pekne vynahradili.:D

      Odstrániť
  4. No, mne sa prvý diel páčil oveľa viac. Za to pokračovanie bolo nehorázne sklamanie. Tam mi Jacinda nesmierne liezla na nervy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aspoň mám lepší pocit, že o nič neprichádzam.:D

      Odstrániť
  5. Knižka sa mi lúbila a 2ka ešte viac, niečo ma na tom proste chytilo, asi ten štýl písania sa mi veľmi páči 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Acho jo, už ji mám doma od vánoc ale ještě jsem se k ní nedostala..

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já bych si ji chtěla přečíst, moc se mi líbí ta obálka a zajímá mě, jak se autorka poprala s tématem, který si vybrala. Ale uvidím, asi to není zas tak žhavé, abych ji musela hned - teď - okamžitě mít. Třeba na ni časem někde narazím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obálka je super...:) A kniha ako oddychovky why not, len to vážne nie je niečo, čo si musíš prečítať asap...

      Odstrániť
  8. Súhlasím, a druhý diel bol ešte horší. aj keď teda ten nápad je vážne dobrý, ale fakt to celé padá na tých postavách a podľa mňa hlavne na Jacinde, tá je úplne hrozná a pre mňa neznesiteľná :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pre mňa to padá najmä na Willovi.:D

      Odstrániť
  9. O tejto knižke buď čítam recenzie o tom aká je úžasná, alebo recenzie podobné tvojej...Podľa toho čo píšeš, by sa mi táto knižka asi nepáčila, preto si ju neplánujem prečítať. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jj, niekomu sa páči, niekomu nie.:D

      Odstrániť