28. 4. 2013

Kiersten White - Endlessly (#3)

Paranormalcy je trilógia od Kiersten White, ktorá vyšla tiež v slovenčine a češtine vo vydavateľstve Fortuna Libri. Recenzovala som aj prvý a druhý diel... a týmto sľubujem, že sa v tejto strašne stručnej recenzii nedočítate žiadne spoilery.

Anotáciu, ktorý vkladám, však čítajte iba na vlastné nebezpečenstvo: Evie's paranormal past keeps coming back to haunt her. A new director at the International Paranormal Containment Agency wants to drag her back to headquarters. The Dark Faerie Queen is torturing humans in her poisonous realm. And supernatural creatures keep insisting that Evie is the only one who can save them from a mysterious, perilous fate.
The clock is ticking on the entire paranormal world. And its fate rests solely in Evie's hands.
So much for normal.

Pamätám si, že ma prvý diel tejto série veľmi neoslovil, najmä kvôli úplne mylným očakávaniam. V dvojke som už vedela do čoho idem a kniha sa mi až prekvapivo páčila. Trojka je tom tak nejako podobne.:) Doteraz neviem, či je medzi nimi taký výrazný rozdiel v kvalite alebo som si skrátka zvykla, no skôr sa prikláňam k druhej možnosti.


Každopádne je táto trilógia tak trochu neobyčajná. Čo sa týka nápadu, tak si možno na začiatku poviete, že je tam toho nadprirodzena akosi priveľa, no osobne sa mi to celé dostalo pod kožu a v konečnom dôsledku ho považujem za plus.

Prispieva aj k rôznorodosti charakterov. A tie boli vážne originálne, realistické, sympatické, mala som rada takmer každého, to sa mi až tak často nestáva! U hlavnej hrdinky Evie si cením hlavne aká je zábavná, ironická a skrátka taká "potreštená". Lenda som si síce nezamilovala, no neobťažoval ma, to je tiež pozitívum.

Kto od Kiersten už niečo čítal, vie, že má ľahký, príjemný a rozpoznateľný štýl písania. To sa samozrejme nezmenilo. Čítanie som si užila, kniha mi maximálne sadla i náladou, takže jej odpustím, že u mňa nevyvolala extra silné emócie či obavy. Oh a ešte musím autorku pochváliť za koniec, bol taký... vhodný a dôstojný povedala by som, osobne som bola spokojná.

Sériu rozhodne odporúčam všetkým, ktorí si chcú oddýchnuť pri dobre napísanom svojskom čítaní. Chvíľu som seriózne zvažovala päť hviezdičiek (áno, až tak!), no napokon som sa rozhodla "len" pre štyri hviezdičky a srdečné "prečítajte si to!".:) Len pamätajte, že musíte mať tú správnu náladu a očakávania.


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

8 komentárov:

  1. Už si to chcem dlho prečítať ale niečo sa mi na tom nezdá (preto som odmietla keď mi to raz matka núkala s tým, že by sa mi to mohlo páčiť). Skutočne ti nenapíšem či áno alebo nie ale keď už sa to ku mne raz dostane (čo asi áno, pretože som objavila poriadnu knižnicu síce poriadne ďaleko ale čas na prechádzky je ideálny) skutočne si to rada prečítam. No nehrniem sa lebo niečo iné som očakávala aj od Draki a...škoda písmeniek, keď si na to spomeniem. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto je úplne iné ako Draki, je to také vtipné, milé, oddychové...:D Mohla by si tomu dať šancu.:) A poriadna knižnica? Juhuu, gratulujem.:)

      Odstrániť
  2. Milujem túto sériu 8_) Veľmi sa mi to celé páčilo 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež na ňu budem spomínať v dobrom, hoci sa mi napríklad prvý diel veľmi nepáčil.:D

      Odstrániť
  3. Četla jsem první díl a k dalším jsem se (bohužel) ještě pořád nedostala! :/ Úžasná recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite to naprav, podľa mňa má séria stúpajúcu tendenciu.:)
      Ďakujem.:)

      Odstrániť
  4. Tiež som dala 4* hviezdičky. Neočakávala som tak veľa, takže som bola prekvapená - príjemne. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak podobne.:) A som rada, že sme sa zhodli.^^

      Odstrániť