6. 4. 2013

Julie Kagawa - The Immortal Rules (#1)

To survive in a ruined world, she must embrace the darkness…

Allison Sekemoto survives in the Fringe, the outermost circle of a walled-in city. By day, she and her crew scavenge for food. By night, any one of them could be eaten. Some days, all that drives Allie is her hatred of them—the vampires who keep humans as blood cattle. Until the night Allie herself dies and becomes one of the monsters.

Forced to flee her city, Allie must pass for human as she joins a ragged group of pilgrims seeking a legend - a place that might have a cure for the disease that killed off most of civilization and created the rabids, the bloodthirsty creatures who threaten human and vampire alike. And soon Allie will have to decide what - and who - is worth dying for… again.

The Immortal Rules je prvá kniha zo série (ževraj by to mala byť trilógia, ale nič presné som sa nedočítala, ugh) Blood of Eden od autorky menom Julie Kagawa. Tá je známa skôr pre svoju inú sériuo vílach, ktorú som, priznám sa, nečítala.

Netušila som teda, čo čakať a úprimne? V konečnom dôsledku som nečakala vlastne takmer nič a ku knihe sa nie a nie dostať... Bola som hlúpa. Dllllho som mala na poličke ABSOLÚTNY KNIŽNÝ KLENOT a ani som o tom nevedela!

Pretože toto je skvelá kniha. Začnime s nápadom. Zničené ľudstvo po víruse...? Áno, to sme tu už mali. Upíri? Áno, aj to sme tu už mali. Skvele vymyslená a premyslená kombinácia? V The Immortal Rules som to zažila prvý raz.

Julie má skrátka neuveriteľný talent. Píše veľmi pútavo. Svetpremyslený do detailov, je uveriteľný a navyše dokáže vybudovať aj tú správnu atmosféru - temnú, trochu depresívnu. Navyše - hoci bola veľká časť knihy relatívne pokojná - nenudila som sa ani na sekundu a vhodne umiestnené zvraty a akcia mi to plne vynahradili. Tiež som ocenila relatívne uzavretý koniec. Samozrejme, že nie úplne, len tak trošku, aby sme sa niekam posunuli, aby som vydržala čakať na ďalší diel, veď viete...

Nuž, je tu ešte jedna závažná časť knihy, ktorá má svoj podiel na tomto mojom vychvaľovaní - postavy. Všetky majú svoju hĺbku, sú svojské, realistické, presne ako to má byť. No okej, možno Zeke bol tak trochu príliš ideálny, no viete čo? Neprekážalo mi to. A keby vám áno, ostatní vám to vykompenzujú.

Úplne najväčšiu radosť som mala asi z hlavnej hrdinky. Allie nie je žiadna naivná hus, nemá to ľahké, robí chyby, no v konečnom dôsledku je skrátka skvelá, nie je jednoduché ju opísať, no fandila som jej.

Oh, takéto skrz-na-skrz pozitívne recenzie sa píšu nesmierne ťažko (preto ich zväčša ani nepíšem). Jednoducho si The Immortal Rules prečítajte, v mori tuctových kníh s nudnými hrdinkami je totiž úžasnou zmenou a potrebným osviežením. Dávam jej samozrejme 5 hviezdičiek, ak ste to náhodou neuhádli.


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

16 komentárov:

  1. Ako vidím, čoskoro sa do toho pustím :D Som zvedavá, či je to ozaj také dobré, čítala som viac recenzii, kde to chválili :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekná recenzia 8) Chystám sa na toto 8)
    Julie píše skvele, čítala som Železného krála, čo bolo úplne super 8) Rozhodne si to prečítam 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:)
      Ja ešte nie, ale možno sa k tomu časom dostanem.:D

      Odstrániť
  3. Neslyšela jsem ani o knížce, ani o autorce (šok, věřím :D Jsem knižní barbar, smiřuji se s tím), ale nevím, ani mě to nějak neláká (ale to asi ta angličtina. hehe. Líná, líná, líná!)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, každému sa páči niečo iné.:) Ale pokiaľ niekto má rád paranormal YA príbehy, The Immortal Rules sú must-read. A angličtiny sa neboj...:)

      Odstrániť
  4. Tak tento kúsok mám tiež na zozname, ale po tvojej recenzii som teraz taká zvedavá, že by som sa po nej aj ohliadla... ak by som mala čas čítať :D Lebo ak už si niečomu dala päť hviezdičiek a napísala na to recenziu, tak to hádam musí stáť za to :P

    Inak, Walking Disaster má aj inú obálku, ale ja som si vybrala tú UK lebo sa mi viac páči :D S knihou o OUT sa zhodneme, hoci ja som omnoho viac zvedavá na nejakú knihu o druhej série, pretože... no... pretože Hook :D Ale je škoda, že ťa posledné časti sklamali, to ja som hádam príliš zaslepená, aby som z deja bola nejako extrémne sklamaná, i keď sú tam nejaké veci, ktoré mi vadia. Napríklad aj málo Hooka, ale zase keď si chudák zlomil nohu, tak im jeho absenciu nemôžeme príliš vyčítať :D Hlavne že sa vráti na posledné epizódy a ja verím, že tie budú epické :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rozhodne stojí! Toto by sa ti mohlo páčiť.^____^

      Asi tak.:D Možno sa dočkáme aj o druhej... Aleeee... čo keby jeho charakter zničili?-.-" Juhuu, už sa na ne teším v tom prípade.^^

      Odstrániť
  5. Taky se trošičku obávám angličtiny:D jsem lenoch

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pro mě úplná novinka...ale 5 hvězd mě přesvědčilo, abych po ní v knihkupectví sáhla ;-).

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Už ju mám 100 rokov stiahnutú a ešte som nezačala. Podľa recenzie súdim, že som totálne osprostela. Musím to čím skôr napraviť! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda!:D A nezabudni dať vedieť, čo si myslíš...;)

      Odstrániť