23. 3. 2013

Amanda Hocking - Prímerie (#2)

Minule ste mali možnosť prečítať si moju dosť nadšenú recenziu na knihu Dedička - prvý diel Tryllskej série od Amandy Hocking. Dnes som sa rozhodla spísať i dojmy z druhého dielu. Spoilery pre prvý diel som sa snažila minimalizovať.

Ani tentoraz vás však neukrátim o obálku a anotáciu (spoileroidnú): Keď sa Wendy Everlyová dozvedela pravdu – že je podhodenec, dieťa, ktoré príslušníci mocného trolského kmeňa Trylovia vymenili hneď po narodení, uvedomila si, že jej život už nikdy nebude taký ako predtým.
Navyše vôbec netušila, aké úzke väzby ju spájajú s nepriateľskými Vitrami, ktorí sa nezastavia pred ničím, aby ju získali. Nádej ochrániť Trylov pred hrozbou vojny má iba vtedy, ak ovládne svoje schopnosti a vydá sa za rovnako mocného príslušníka najvyššej šľachty. To však znamená definitívne sa vzdať zakázaného vzťahu s Finnom, svojím príťažlivým osobným strážcom, a zabudnúť na princa Vitrov Lokiho, ktorý ju čoraz väčšmi opantáva.
Wendy sa musí rozhodnúť medzi volaním srdca a zodpovednosťou voči ľudu, medzi láskou a povinnosťou. Ak si vyberie zle, môže stratiť všetko a všetkých
.



Na "kliatbe druhých dielov" niečo asi vážne bude. Poznáte to, nie? Veci sa v nich možno neprestávajú diať, no predsa sú akýmisi slabšími spojkami. Neprinášajú so sebou závan osviežujúcej novoty a prekvapenia prvých dielov, ani v nich nedôjde na šokujúce rozriešenie, vyvrcholenia, odhalenia a definitívne konce. Príbeh skrátka pokračuje s akousi nižšou schopnosťou zaujať a uchvátiť.

Prímerie sa tomuto bohužiaľ nevyhlo. Narozdiel od niektorých sérii ma však nesklamalo až tak výrazne a zachovalo si mnohé svoje klady.

Tak napríklad - Amanda medzi dielmi celkom určite nestratila schopnosť dobre písať. Čítanie som si užila, oddýchla som si pri ňom a vždy som sa tešila na chvíľu, kedy vypnem pri nejakej tej kapitole.:)

Svoje čaro nestratila taktiež väčšina postáv, skôr naopak. Wendy sa mi ako hlavná hrdinka ešte vždy pozdávala, ešte väčšmi som si obľúbila Toveho, on je jednoducho taká svojská a veľmi sympatická postava. Taktiež Eloru mám o čosi radšej, keďže sme dostali možnosť viac nahliadnuť pod jej chladnú masku a spoznať ju. Nuž a Loki? To je zlatíčko. Nemá to ľahké, nie je perfektný... No fandím mu. Veľmi.

Skrátka - charaktery sú v tejto sérii skvelé a táto kniha ma v tom len a len utvrdila. Jediný, kto mi ešte stále nesadol je Finn. Nebaví ma. Škoda, že sa to isté nedá povedať o Wendy...

V Prímerii si pre svojich čitateľov autorka pripravila aj nejaké tie prekvapenia a odhalenia. Pre mňa boli nečakané, na druhej strane nad dejom dopredu veľmi nepremýšľam, čo si budeme hovoriť. Každopádne sa v ňom oveľa hlbšie zahrabávame do sveta Trylov & Vitrov a rôzne aspekty sa v príbehu znovu vhodne dopĺňajú.

V podstate sa nemám na čo sťažovať. Kniha však vo mne zanechala akýsi slabší dojem, menšiu stopu než v prvom dieli (vravím, kliatba druhých dielov) a už tam mi chýbalo také malé "čosi", čím by si vyslúžila 5*. Preto dávam Prímeriu také trochu slabšie 4 hviezdičky. Rozhodne ale neprestávam dúfať, že mi posledný diel vyrazí dych.


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

2 komentáre: