18. 11. 2012

Simone Elkeles - Perfect Chemistry (#1)

V slovenčine ani v češtine táto kniha nevyšla a neviem o tom, že by sa to malo zmeniť. Perfect chemistry je prvým dielom rovnomennej contemporary trilógie - všetky tri diely by spolu mali aspoň čiastočne súvisieť, sú koniec koncov o troch bratoch.

Čo nám sľubuje anotácia? When Brittany Ellis walks into chemistry class on the first day of senior year, she has no clue that her carefully created "perfect" life is about to unravel before her eyes. Forced to be lab partners with Alex Fuentes, a gang member from the other side of town, Brittany finds herself having to protect everything she's worked so hard for - her flawless reputation, her relationship with her boyfriend and, most importantly, the secret that her home life is anything but perfect. Alex is a bad boy and he knows it. So when he makes a bet with his friends to lure Brittany into his life, he thinks nothing of it. But the closer Alex and Brittany get to each other the more they realise that sometimes appearances can be deceptive and that you have to look beneath the surface to discover the truth.


Viete, ako je to s očakávaniami a predstavami. Niekedy sa naplnia, niekedy sú prekonané, niekedy nám spôsobia nemalé sklamanie. Nuž a niekedy, ako napríklad v tomto prípade, sa jedná o kombináciu. Aby som to vysvetlila - predstavovala som si lovestory, ktorá nebude presladená, v štýle "protiklady sa priťahujú & nemali by sme spolu byť, lebo tamto, hento a ostatní". Dostala som ju. Zároveň som však očakávala, že sa mi kniha bude nesmierne páčiť a budem mať nový crush.

Ups.

Nestalo sa, nie tak celkom. Simone Elkeles vie rozhodne písať, nenudila som sa, dokázala som sa odpútať od reality a stráviť príjemný čas čítaním, čo je vlastne 50% úspechu. Okrem onej lovestory sa udiali ešte nejaké ďalšie veci, ktoré knihe dodali takú temnejšiu atmosféru a dostalo sa nám aj istého... zvratu, ktorý som vskutku neočakávala. Takže dej a zápletku hodnotím vcelku pozitívne.

Charaktery ma neobťažovali. (Nekonal sa však ani ten crush.) Nedokážem posúdiť, nakoľko realistické boli, ale myslím, že dosť. Vlastne dokážem na knihe nájsť pomerne veľa pozitív, menších i väčších. Poďme si ich vymenovať:

1. Simone zachovala autentický slovník. Obsahuje, samozrejme, nadávky - také malé varovanie, pokiaľ by to niekomu prekážalo. Mne teda určite nie.

2. Vlastne sa mi pozdáva už samotná téma. Buďme k sebe úprimní - to ste ešte nemali nikdy chuť prečítať si niečo presne takéhoto druhu?

3. Dva pohľady na vec, Brittanin a Alexov. Much appreciated.

Naopak zápory? No, klišé. A povedzme, že miestami tá romantická zložka zatieňovala realistickosť. V porovnaní s napríklad Twilightom je to každopádne nič, takže môžete ostať pokojní.

Tejto knihe najviac zráža hodnotenie (mám na mysli moje, samozrejme) celkový dojem. Stáva sa mi, že dočítam príbeh a neviem to trebárs ani poriadne vysvetliť či zdôvodniť, ale veľmiveľmi sa mi páčil a musím mu dať vysoké hodnotenie. Po dočítaní Perfect chemistry (a vlastne aj počas čítania) som ostala chladná, po emocionálnej stránke. Takže, zhrniem to úplne jednoducho a nič nehovoriac - niečo jej chýbalo.

Pokiaľ vás zaujala anotácia a máte tú správnu náladu, prečítajte si túto knihu sami a utvorte si vlastný názor. Úplne stratený čas to nebude, sľubujem. Navyše, ešte vždy sa vám môže páčiť viac ako mne. Pokiaľ to však nevyzerá ako vaša šálka kávy, nuž, na čo sa nútiť.

Čo sa týka ďalších dielov - Rules of Attraction a Chain Reaction - možno si ich niekedy prečítam. Ale možno aj nie. Skôr nie...

Perfect chemistry by najviac sedeli 3.5*, lenže túto rubriku som si pred časom zrušila (a nie je to možné na goodreads), čiže odo mňa dostáva tri hviezdičky.


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

BTW: Skúsila som trochu iný štýl recenzie - pozdáva sa vám viac alebo menej? Aké máte pripomienky?:)

9 komentárov:

  1. Hmm, úpřimně, sedí mi to asi víc, takhle to má fajn šmrnc. :D Né že by ty recenze před tím nebyli ok, ale tohle je prostě víc Nells. ^^

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Túto knižku som si už pred časom všimla, ale až tak ma nezaujala, takže neviem, či sa na ňu dám.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mne sa "rozpisovanie" pozdáva o trošku viac ako tie predchádzajúce, veľmi dobrá bola tá recenzia :D ale hlavné je, aby sa páčila predovšetkým tebe :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) Ja som na tie posledné nemala veľmi čas & energiu atď., viem, že boli až príliš stručné. Táto ma bavila, tak skúsim ostať pri podobnej dĺžke a štýle.

      Odstrániť
  4. Nikdy nepřestanu žasnou nad tím, s jakou lehkostí někdo dokáže přelouskat anglickou knihu. Já mám jednu na stolku už dva roky. První půlka byla pohoda, klídek lehárko a přes tu druhou se nemůžu prokousat. Jsem moc líná, dávám přednost lehké, české četbě :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zvykneš si, len treba prekonať tú lenivosť.;)

      Odstrániť
  5. Ten druhý díl se mi líbil z celé trilogie nejvíc :) I když epilogy jsou fakt k nezaplacení...

    lina (nebýt ve škole, tak se přihlásím xD)

    OdpovedaťOdstrániť