12. 11. 2012

Lauren DeStefano - Horúčka (#2)

Vydavateľstvo: SJ – Fortuna Libri | ČJ – Fortuna Libri (Horečka) | AJ – Simon & Schuster (Fever)
Rok vydania: EN, SK, CZ – 2012
Anotácia: Rhine s Gabrielom síce utiekli zo sídla, ale zlo im stále dýcha na chrbát. 
Po úteku sa dostanú do ďalšej pasce – do zvráteného lunaparku, v ktorom stará kupliarka dozerá na svoje dievčatá. Rhine a Gabriel sú odhodlaní dostať sa na Manhattan – do bezpečia k Rhininmu dvojčaťu Rowanovi. Cesta tam je však dlhá a plná nástrah. Vo svete, kde sa mladé ženy dožívajú len dvadsať rokov a mladí muži umierajú ako dvadsaťpäťroční, je čas nesmierne cenný. Najhoršie však je, že sa im nepodarí uniknúť Rhininmu svokrovi Vaughnovi, ktorý si zaumienil za každú cenu priviesť Rhine naspäť do sídla.


Keď vezmeme do úvahy zakončenie Pasce, dalo by sa očakávať, že bude Horúčka akčná alebo aspoň... akčnejšia. Ani náhodou sa však nejedná o ten prípad, skôr naopak.

V knihe sa vlastne nič poriadne nestalo, udalosti sa dosť vliekli a tých pár zvratov sa mi akosi nedokázalo vryť pod kožu. Túto skutočnosť dávam za vinu najmä charakterom, voči ktorým som nanešťastie ostala naďalej pomerne ľahostajná.

Ako ste už teda zrejme pochopili, Horúčka sa mi páčila menej ako Pasca. Z môjho pohľadu sa jedná iba o akýsi zbytočne natiahnutý ‚medzidiel‘. Rada však dám šancu poslednej knihe tejto trilógie – už len preto, že si nedokážem vôbec predstaviť, ako autorka príbeh napokon uzavrie.

Aby som ale Horúčke – či presnejšie povedané Lauren - nekrivdila, niektoré veci sa nezmenili. Napríklad úžasné obálky fakt, že mám rada jej štýl písania a kniha ma vlastne napriek všetkému nenudila (nemusela som sa do čítania nútiť, to je isté). Nuž a hlavne oceňujem atmosféru diela. Horúčka je pochmúrna, depresívna a taká má podľa môjho názoru aj byť, vyhovovala mi.

Trúfam si povedať, že ak sa vám nepáčila Pasca, Horúčka váš dojem nenapraví. Ak sa vám Pasca práveže naopak páčila, druhý diel môže byť sklamaním (no nemusí, sto ľudí, sto chutí)... Lenže keby aj, určite nie úplným a ešte vždy sa môžete následne pridať ku mne a dúfať, že nám to Sever vo februári vykompenzuje, nemám pravdu?:)

3 hviezdičky

Ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri za poskytnutie recenzného výtlačku.  Knihu si môžete kúpiť napríklad na stránkach vydavateľstva.

Anotácia a obálka z goodreads.com

6 komentárov:

  1. ja Horúčku akurát čítam a som v prvej štvrtine a už teraz som čakala niečo viac :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to je škoda 8( ja dúfam, že sa mi kniha bude páčiť, jednotka ma úplne dostala 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tuto sérii si chci strašně moc přečíst. :)
    http://calm-of-books.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť