30. 11. 2012

Kristen Painter - Blood rights (#1)

House of Comarré je päťdielna sága, ktorá na Slovensku ani v Česku nevyšla a pochybujem, že sa to zmení. Téma? V podstate upíri v budúcnosti, lenže načo zbytočne zjednodušovať? Samotnú budúcnosť tam takmer necítiť. Neviem, či ste o knihách už počuli - sama som sa k prvému dielu (vyšiel, mimochodom, minulý rok) dostala úplnou náhodou a som za to vďačná.

Anotácia knihu tentoraz vcelku pekne vystihuje: Rebellion has a price. The lacy gold mapped her entire body. A finely wrought filigree of stars, vines, flowers, butterflies, ancient symbols and words ran from her feet, up her legs, over her narrow waist, spanned her chest and finished down her arms to the tips of her fingers.
Born into a life of secrets and service, Chrysabelle's body bears the telltale marks of a comarré—a special race of humans bred to feed vampire nobility. When her patron is murdered, she becomes the prime suspect, which sends her running into the mortal world...and into the arms of Malkolm, an outcast vampire cursed to kill every being from whom he drinks.
Now, Chrysabelle and Malkolm must work together to stop a plot to merge the mortal and supernatural worlds. If they fail, a chaos unlike anything anyone has ever seen will threaten to reign.


Budem úprimná - ako prvá ma zaujala obálka a rozhodne si stojím za tým, že je radosť dívať sa na ňu. Veľmi dobrý dojem však zanechala hneď od začiatku aj samotná kniha. Môže za to vhodne zvolená pútavá ukážka, ktorá síce veľa neobjasní, no zaujme rozhodne.

Netrvalo dlho a odhalila som ďalšie veľké plus - prepracovaný, a predsa nie príliš komplikovaný, fascinujúci svet rôznych nadprirodzených bytostí. Za nápady, pôsobivé prostredie a originalitu s nimi spojenú Kristen skutočne uznávam.

Všetci však veľmi dobre vieme, že to na utvorenie dobrej knihy nestačí. Našťastie to ani nie je jediný klad. Tak napríklad dej. Isté dielo ma naučilo, že treba vedieť oceniť už jeho prítomnosť.;) V Blood rights ho navyše je tak akurát. Autorka čitateľa postupne so všetkým oboznámi, veci skomplikuje, dodá potrebné prekvapenia a odhalenia, dôjde na akciu, pri ktorej som bola skutočne zvedavá, čo sa udeje... A všetko samozrejme vyrieši a uzavrie len čiastočne, máme predsa ďalšie štyri knihy!

Každopádne - nenudila som sa. Čítanie bolo príjemné a nebyť školy, bolo by hádam rýchlejšie. Takže áno - thumbs up aj za štýl písania, uhádli ste. (Na druhej strane, to sa dá povedať o 99% autorov. Nevermind.)

Ako iste tušíte, existuje ešte jeden element, na ktorom stojí úspech diela a ktorý musím zhodnotiť. Sú ním naše milované&nenávidené charaktery. Nekonal sa síce žiaden crush a stretla som sa už s charaktermi, ktoré som si obľúbila viac, avšak sťažovať sa nemôžem, tie v Blood rights boli svojské & vôbec nie ploché.

Chrysabelle a.k.a hlavná hrdinka bola fajn, žiadne krehké dievčatko ani anjelik... Malkolm je taká dosť netypická postava, v podstate nie je zlý, no svet nie je čiernobiely a každý má svojich démonov. Vzťah týchto dvoch ma za srdce veľmi nechytil, k tomu sa priznávam rovno, ale jedná sa o slušne zvládnutú dejovú líniu. Z vedľajších postáv som mala vcelku dobrý dojem, rozhodne nepôsobili, že by tam boli iba do počtu. Ach a ešte jednu vec nesmierne oceňujem - charakter Tatiany a.k.a "záporáčky". Svojím spôsobom sa totiž s ňou dalo stotožniť a mala som seriózne problémy rozhodnúť sa, komu vlastne držím palce.

Blood rights je jednoducho kvalitné dielo, ktoré stojí za to, aby si ho viac ľudí všimlo a prečítalo.:) Na ďalší diel sa určite chystám a budem dúfať, že ma nesklame. Nuž a skoro by som zabudla zmieniť to najdôležitejšie - kniha si samozrejme zasluhuje päť hviezdičiek.


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

8 komentárov:

  1. tá obálka je fakt úžasná, neskutočná... a anotácia tiež nevyzerá zle, takže kniha ide do to-read listu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ešte som o knihe nepočula, no obálka je krásny skvost!
    pekná recenzia, určite by som si knihu rada prečítala 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To sa mi páči, to sa mi páči, to sa mi páči. A prečítam si to. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To je to, co si mi doporučovala, right? Musím se na to podívat :D Ta obálka vypadá luxusně. :3

    OdpovedaťOdstrániť