22. 10. 2012

Kerstin Gier - Modrá jako safír (#2)

Vydavateľstvo: ČJ – CooBoo | NJ – Arena (Saphirblau)
Rok vydania: CZ – 2012 | GER – 2010
Anotácia: Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají oba s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit tančit menuet (A ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic! 


Ako možno viete, prvý diel tejto série – Rudá jako rubín – sa mi veľmi páčil. Obávala som sa, že sa to zmení, no našťastie zbytočne. Modrá jako safír je totiž úplne úžasná!

Dej nadväzuje presne tam, kde sa skončila prvá kniha, čo mi maximálne vyhovovalo. Opäť sa stretávame s postupným odhaľovaním, zamotávaním, napínavými i menej napínavými pasážami, ale hlavne – nudiť sa skrátka nedá.

Kerstin píše ideálne, ani veci príliš nenaťahuje, ani ich neuponáhľa. Navyše sa aj v tejto časti veľmi slušne popasovala s neľahkou tematikou cestovania časom. Teda, miestami bola celá tá predstava nad môj pochop, no rozhodne nie tak veľmi, ako by som očakávala.

Nesmiernym plusom tejto knihy sú aj postavy. Gwen je naďalej veľmi vtipná a sympatická, Gideon je... skrátka Gideon a pribúdajú aj ďalšie charaktery, ktoré rozhodne stoja za povšimnutie. Napríklad Xemerius, to je zlatíčko.

Nezmenila sa ani realistickosť knihy. Od prostredia, cez postavy, po ich vzťahy... Nič nie je umelé ani násilné.

Ak sa vám páčila Rudá, určite siahnite aj po Modrej. Ak nie, tak ste divní je to určite škoda, ale pravdepodobnosť, že druhý diel váš názor zmení, je malá.

Každopádne - knižný svet Kerstin Gierovej sa mi definitívne dostal pod kožu a nemôžem s hodnotením inak.:) 

5 hviezdičiek

Anotácia a obálka z goodreads.com

12 komentárov:

  1. Jsem ráda, že se kniha líbila! Rudá jako rubín i Modrá jako safír jsou naprosto skvělé knihy. Akorát bych potřebovala to cestován časem použít na vydání třetího dílu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja sa chystám ešte len na 1. diel, takže dúfam, že sa mi táto séria zapáči, myslím, že má super tému 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zpráva pro Annie

    Psala jsem ti na fcb, ale nějak jsi neodepsala, tak nevím jestli ti ta změna stačí. Doufám ale, že jo ... Díky ... Annie D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jo, mnohem lepší... Taky děkuju (:

    Jinak na FB mi nic nepřišlo, a to bych měla mít povolené zprávy (od přátel přátel minimálně), nevím, co to blbne... :/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja už sa neviem dočkať, kedy konečne dostanem jednotku. Nepátram po tom na nete jedine preto, že to dostanem na narodky. Ááááách, je to na nervy. A ešte aj tá krátka ukážka k filmu, čo som videla, sa mi páčila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlas, aj tá ukážka bola super.:) No, neviem, kedy máš narodky, ale všetko najlepšie.:D A pekný darček.^^

      Odstrániť
  6. Tuto sérii bych si docela přečetla, ale pořád tak nějak váhám...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Až se konečně dostanu do pořádné knihovny, tak se hned vrhnu na rudou jako rubín. :D

    OdpovedaťOdstrániť