20. 10. 2012

Jenny Downham - You against me

Vydavateľstvo: SJ – Ikar (Ty proti mne) | ČJ – Eroika (Ty proti mně) | AJ - David Fickling
Rok vydania: SK – 2011 | CZ – 2012 | EN – 2010 
Anotácia: If someone hurts your sister and you're any kind of man, you seek revenge. 
If your brother's accused of a terrible crime but says he didn't do it, you defend him. 

When Mikey's sister claims a boy assaulted her, his world begins to fall apart. When Ellie's brother is charged with the offense, her world begins to unravel. When Mikey and Ellie meet, two worlds collide.


Od tejto knihy som mala skutočne nemalé očakávania. Čakala som silný príbeh, ktorý ma strhne a zároveň bude taký správne romantický, nejaký crush... Mala som dosť určitú predstavu a tá sa ukázala byť mylná.
Spočiatku som teda bola dosť rozčarovaná a jemne sklamaná. Vôbec nič ma nenútilo pokračovať v čítaní... Neprestala som však a urobila som dobre.

Štýl, akým Jenny píše si ma totiž pomaly získal – nič zbytočne nenaťahuje, eventuálne som sa dokázala začítať. Samotný dej stál rozhodne za to. Postupné odhaľovanie, dobre spracovaná neľahká tematika a koniec, ktorý ma síce veľmi neuspokojil, no akosi sa k celému príbehu hodí a objektívne zaň dávam palec hore.

Najväčšmi ma zarazili Ellie a Mike. Sú to rozhodne netypické charaktery. Nekonal sa žiaden crush, ani som si ich veľmi neobľúbila, ale inak aj tu treba uznať, že Jenny vie, čo robí. Obaja sú realisticky nedokonalí a zároveň svojskí. Ani vedľajším postavám nemám čo vytknúť.

Skrátka – You against me je rozhodne dobrá kniha so špecifickou (trochu pochmúrnejšou) atmosférou. Nebude sa asi páčiť každému, no mnohým ľuďom áno, takže ak si myslíte, že by to mohla byť vaša šálka kávy, určite jej dajte šancu. A nenechajte sa odradiť začiatkom, keby ste náhodou mali podobný problém ako ja.

Dávam jej trochu slabšie

4 hviezdičky.

Anotácia a obálka z goodreads.com

13 komentárov:

  1. Zápletka zní fajn.^^ Plánuju konečně navštívit knihovnu, tak se tomu kouknu na zoubek. :3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mne sa páči tá tematika 8)
    knihu som minule držala v ruke, ale nie je to typ, čo by som si hneď urýchlene prečítala, ak však na ňu narazím v knižnici, veľmi rada si ju prečítam 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je zaujímavá.^^
      Hej, to chápem...:)

      Odstrániť
  3. ja som ju minule videla v kníhkupectve a aj som rozmýšľala, ale na to aká bola tenká bola dosť drahá( áno, ja a moje šporenie :D ) ale ak by som ju zohnala do notebooku alebo v knižnici tak by som si ju rada prečítala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zoženieš ju myslím dosť ľahko, hlavne do toho notebooku - keby niečo, kľudne ti ju aj pošlem.:D Ale na maritnuse bola nedávno v akcii, za 5 eur, tak sa prípadne najprv kukni tam.:)

      Odstrániť
  4. Mňa táto kniha strašne nebavila. Sama nedokážem povedať rozumný dôvod prečo, ale musela som sa premáhať aby som ju dočítala do konca.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som od knihy tiež veľa očakávala a moje očakávania sa aj splnili. Ako hovoríš, charaktery boli realisticky nedokonalý, takže vlastne veľmi dokonalé pre knihu. Zápletka bola tiež originálna. U mňa 5* :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je super, že sa ti tak páčila.:)

      Odstrániť
  6. docela bych si ji přečetla, poslední dobou o ní hodně slýchám...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ta anotace mě docela zaujala, možná jí dám šanci...

    OdpovedaťOdstrániť