28. 10. 2012

Aimee Carter - The Goddess Test (#1)

Vydavateľstvo: AJ – Harlequin
Rok vydania: EN – 2011
Anotácia (mierne zavádzajúca): EVERY GIRL WHO HAS TAKEN THE TEST HAS DIED.
NOW IT'S KATE'S TURN. 
It's always been just Kate and her mom - and her mother is dying. Her last wish? To move back to her childhood home. So Kate's going to start at a new school with no friends, no other family and the fear that her mother won't live past the fall.
Then she meets Henry. Dark. Tortured. And mesmerizing. He claims to be Hades, god of the Underworld - and if she accepts his bargain, he'll keep her mother alive while Kate tries to pass seven tests.
Kate is sure he's crazy - until she sees him bring a girl back from the dead. Now saving her mother seems crazily possible. If she suceeds, she'll become Henry's future bride and a goddess.
IF SHE FAILS...


Povedali ste si niečo v zmysle, že je nápad originálny? Bod pre vás, máte pravdu. Originálny nepochybne. Horšie je už spracovanie – bolo dosť mätúce a niektoré veci vo mne vyvolávali silnú tendenciu ťukať si na čelo. Keď budem chcieť čítať dobré a nevšedné spracovania gréckej mytológie, prečítam si znovu Percyho Jacksona.

Nech už bol však dej akýkoľvek, nedá sa povedať, že by som nudila. Nie, bolo to vcelku príjemné a rýchle čítanie, za to musím Aimee dať palec hore. Navyše sa jej zo začiatku podarilo navodiť depresívnu atmosféru a vytvoriť pár dojemných chvíľ, aspoň pre mňa. Nanešťastie to pominulo a  priestor dostala romantická zložka knihy.

Tá pre mňa nebola vôbec atraktívna a za vinu to dávam najmä charakterom. Kate sa dá označiť za vcelku fajn hrdinku, ale Henry? A vôbec všetci tí, ehmehm, grécki bohovia? Obávam sa, že v tomto Aimee poriadne prestrelila. Neviem, ako vy, ale ja si napríklad Hádesa určite nepredstavujem ako zmučeného chudáčika a Persefonu ako tú mrchu. A povedala by som, že starí Gréci tiež nie.

Nuž, The Goddess Test nie je úplne zlé čítanie a mnohým sa vážne páčila. Možno sa bude páčiť aj vám. Ja jej udeľujem také neisté tri hviezdičky a po pokračovaní bohužiaľ nesiahnem, nie je to moja šálka kávy.

3 hviezdičky

Anotácia a obálka z goodreads.com

8 komentárov:

  1. Nejsi první, kdo na tuto knihu reagoval značně negativně. Asi vážně nemá cenu mrhat časem při čtení něčeho takovéhleho...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. máme na to ako pozerám veľa spoločných názorov, akurát že ja som sa teda nudila(s výnimkou toho, že ma zabávalo, aké to je zlé :D). inak ale som rada že nie som jediná, ktorej tá romantická zložka prišla odveci.
    vďaka za recenziu, treba šíriť osvetu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa v poslednej dobe nenudí takmer nič. Teda, beletria nie, taká poézia je o inom...:D

      Odstrániť
    2. Mě toho zase poslední dobou nudí nějak podezřele dost... Hm. :D
      A jak vídám ty negativní názory, mám chuť si knihu přečíst, jen abych na ni mohla napsat šptnou recenzi - už jsem dlouho žádnou vtipnou špatnou recenzi nepsala... Jsem divná? Počkat, to je blbá otázka. Správná otázka by byla: jak moc? :D

      Odstrániť
    3. Ale niéé.:D Pokojne prečítaj & napíš, mňa zlé recenzie bavia!:D

      Odstrániť
  3. Sakra a ja som si to chcela prečítať 8D
    Pre mňa sú grécki bohovia proste "bohovská" téma! milujem grécke báje a ak si prečítam na túto tému knihu, ktorá nebude dobre spracovaná, tak to dostane odo mňa takú kritiku, že až 8D
    no uvidím, ešte si to premyslím 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No ehm, ak miluješ grécku mytológiu, veľmi neodporúčam... Ale už ako chceš.:D

      Odstrániť