15. 9. 2012

Lissa Price - Darcovia (#1)

Vydavateľstvo: SJ – Fortuna Libri | ČJ – Fortuna Libri (Mladší) | AJ – Scholastic (Starters)
Rok vydania: SK, CZ, EN – 2012
Anotácia: V Spórovej vojne prišla Callie o rodičov. S malým bratom Tylerom a kamarátom Michaelom žije ako tuláčka v opustených budovách a bojuje s renegátmi, ktorí sú pre kúsok jedla schopní zabíjať. Jedinú nádej predstavujú Prvotriedne destinácie, desivé miesto v Beverly Hills, ktoré založil a vedie tajomný muž.
Destinácie získavajú mladých ľudí a ich telá prenajímajú seniorom, čo chcú byť opäť mladí. Keďže Callie beznádejne potrebuje peniaze, stane sa darkyňou. Čip, ktorý jej voperujú do hlavy, sa však pokazí a Callie sa zobúdza vo svojom tele v role svojej nájomníčky. Býva v jej dome, jazdí jej autami a stretáva sa so senátorovým synom. Cíti sa takmer ako v rozprávke, až kým nezistí, že jej nájomníčka má v pláne viac, než len užívať si druhú mladosť, a Prvotriedne destinácie chystajú niečo, čo by jej nenapadlo ani v tom najhoršom sne...


Od tejto knihy som toho očakávala veľa. Veď si len vezmite všetky tie pozitívne recenzie, dokonalú obálku, zaujímavý nápad... Moje nadšenie ešte zvýšil fakt, že sa jedná iba o dvojdielnu (!) sériu. A viete čo? Nebola som ani trochu sklamaná. Banka tiel – Darcovia je kniha, do ktorej sa oplatí investovať čas aj peniaze.

Ako mnohí iní, i ja oceňujem, že sa nejedná o nesmierne vzdialenú budúcnosť, práve naopak. Callie si veľmi dobre pamätá, aký bol svet pred vojnou a uvedomuje si, že sú tie časy nenávratne preč. O to viac sa vám príbeh zaryje pod kožu – skrátka si nemôžeme byť istí, že NÁS by sa niečo takéto týkať nemohlo. Pretože mohlo. A čo mŕtva generácia, do seba zahľadení nechutní seniori a banky tiel? Ten nápad je úplne zvrátený a zároveň strašne geniálny. Klobúk dolu.

Našťastie dojem nepokazilo ani spracovanie – dej plynie dostatočne rýchlo, vôbec som sa nenudila, Lissa píše tak akosi ideálne a do príbehu sa veľmi ľahko ponoríte. Taktiež postavy boli vykreslené dostatočne realisticky a vôbec ma neotravovali, či už Callie a.k.a hlavná hrdinka alebo ktokoľvek iný. Iste, existujú diela, v ktorých som si charaktery obľúbila ešte viac, no na tom nezáleží. Prirátajte totiž nejaké tie prekvapivé zvraty, smutné momenty...

...a dostanete niečo super. Pokiaľ ste túto knihu ešte nečítali, napravte to!:) Skutočne stojí za to. Nebudem však túto recenziu už zbytočne naťahovať, všetko potrebné bolo povedané.

5 hviezdičiek

Ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri za poskytnutie recenzného výtlačku.  Knihu si môžete kúpiť napríklad tu.

Anotácia a obálka z fortunalibri.sk

18 komentárov:

  1. tie zvraty na konci som fakt nečakala! podľa mňa sú Darcovia jednou z najlepších kníh roka 2012, už sa neviem dočkať dvojky! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja.:OO A totálne ma zmiatli, takže podobne. Škoda, že si ešte počkáme. O_x

      Odstrániť
  2. tú knihu som už videla v kníhkupectve, ale tá obálka bola akási... neviem, trochu ma vystrašila :D ale očividne ide o dobrý príbeh, takže ju zatiaľ neodpíšem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odpísať Darcov?:O Neblázni, skús ju.;)

      Odstrániť
  3. ta obalka podla mna na 100% vystihuje dej knihy a kniha je aj dost strasidelna.....Lutujem Calie ako to s jej laskou skoncilo strasne prekvapivy koniec...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jj aj ja...:( To som vážne nečakala.

      Odstrániť
  4. Jo, na tuhle knížku už mě nalákala Annie. Asi ji vážně budu muset nějak sehnat a přečíst si ji. A dvoudílná série, to je fakt docela potěšující, aspoň to nebude roztahaný... =D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak tuhle knížku si plánuju taky přečíst! A podle tvojí recenze bude určitě super! :) Musim sehnat peníze, nemůžu se dočkat,až ji budu mít v knihovně :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Správny prístup.;) Hádam to bude čoskoro & bude sa páčiť.:]
      Inak, tvoja prezývka ma strašne zmiatla, ja že odkedy píše Triss z fragile-things.blogspot.sk pod česky.:D

      Odstrániť
  6. wau až taká dobrá je kniha?
    no teraz si mi zasadila do hlavy chrobáka nakupovania 8D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Souhlasím, mně se tahle kniha taky tak líbila^^
    Hrozně se mi líbí druhý odstavec tvé recenze :P

    OdpovedaťOdstrániť
  8. O téhle knize přemýšlím už jednu dobu.. vážně si ji budu muset přečíst.^^

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Odpovede
    1. :)) Sme dve. No, okej, asi nie len dve...:D

      Odstrániť