29. 9. 2012

Lauren DeStefano - Pasca (#1)

Vydavateľstvo: SJ – Fortuna Libri | ČJ – Fortuna Libri (Past) | AJ – Simon & Schuster (Wither)
Rok vydania: SK, CZ – 2012 | EN – 2011
Anotácia: KEDY MUSÍM UMRIEŤ?
Ľudstvo sa stalo časovanou genetickou bombou.
Nechcem zomrieť tak skoro!
Naozaj musí ľudstvo vymrieť?
Táto knižka vás vydesí, a zároveň dojme k slzám.
Pohľad do budúcnosti, o ktorej by ste radšej nič nevedeli.
Napínavé, šokujúce i romantické čítanie, ktoré prináša nečakané rozuzlenie.



Nápad má svoje pre aj proti. Predstava, ako málo sa ľudia dožívajú, je taká správne desivá a fascinujúca, zatiaľ čo zničený svet s výnimkou severnej Ameriky donútil nejedno obočie vyletieť prudko nahor. Moje taktiež, podotýkam.

Samotné spracovanie knihy je skutočne svojské. Lauren píše tak, že budete jednoducho chcieť pokračovať, kniha ma bavila, avšak nedá sa povedať, že by sa mi úplne zaryla pod kožu. Potom je tu niečo, na čom sa, nezávisle od celkového dojmu, recenzenti dokážu zhodnúť – nejedná sa o typické dielo nabité akciou.

Vlastne sa toho v nej udeje až nenormálne málo, tempo je dosť pokojné, autorka vsadila najmä na atmosféru a charaktery.

Prvý bod splnila úspešne, dojem bol skutočne depresívny, temný... Tie charaktery boli už väčší problém. Chýbala im akási iskra, nič ma nenútilo obľúbiť si ich a držať im palce. Konkrétne Rhine bola miestami svojou nerozhodnosťou otravná, lenže, ľudia nie sú dokonalí, všakáno. Na druhej strane je škála postáv vskutku široká, každá z nich je jedinečná a svojská a ani náhodou vám nebudú splývať dokopy, čo je samozrejme taktiež plus.

Pasca nebola perfektná, niekomu bude sedieť menej, niekomu viac. Osobne ju považujem za vydarené dielo hodné prečítania a určite si zadovážim aj ďalšie diely, dúfajúc v stúpajúcu tendenciu. (U mňa to je úspech, často série nechám po prvej časti tak.)

4 hviezdičky

Anotácia a obálka z goodreads.com

12 komentárov:

  1. Chmm, naschvál jsem si dohledala víc recenzí na tuhle knihu a pořád nevím, co si o tom myslet. Asi bych si ji měla prostě přečíst, že?:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Asi áno, je to jediné dostupné riešenie...;)

      Odstrániť
  2. toto bola dobrá kniha, súhlasím s tým, že je tam síce menej akcie, ale tá atmosféra sa autorke podarila :D sem-tam som mala aj zimomriavky zo správca Vaughna :D celkovo to bolo super a teším sa na ďalšiu časť, ktorá by mala vyjsť v slovenčine už čoskoro :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som dala knihe 5* lebo ma zaujala snáď úplne všetkým. Bola krásnym narodeninovým darčekom. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je skvelé.:) Na mňa holt až taký dobrý dojem nespravila.:)

      Odstrániť
  4. Knihu som začala čítať v jednom kníhkupectve a uznávam, že ma nezaujala (aj vďaka recenziám). Nápad s tým, že existuje iba Amerika severná mi príde dosť krátkozraký a mnohé nápady v knihe sú vraj nedomyslené. často som poslednou dobou vďaka tomu sklamaná pretože nápad je úžasný, no spracovanie častokrát úbohé. A väčšinou ma zmätie aj obálka, ktorá síce vyzerá úžasne, no to vnútri už také skvelé nie je. Tak neviem. Čakám, že tú knihu budú mať v knižnici aby som to mohla ohodnotiť objetívne. Tvoja kritika ma zatiaľ utvrdila v mojom nejednoznačnom názore na priemeronosť knihy, ktorá napriek skvelému nápadu nedá zo seba všetko.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, to s tými nápadmi je vlastne pravda. Existujú aj lepšie diela, čo si budeme hovoriť.:) Pasca sa mi však napriek tomu páčila a určite si ju skús uchmatnúť aspoň z knižnice.:)

      Odstrániť
  5. Knižka sa mi veľmi páčila 8)
    ale to zničenie celého sveta okrem Severnej Ameriky..8D myslím, že autorka mala nejaké nevyriešené problémy s Európou a Afrikou 8D a ostatnými... 8D
    ale príbeh sa mi veľmi páčil 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Past mám moc ráda :) Jsem zvědavá na druhý díl :)

    OdpovedaťOdstrániť