14. 8. 2012

Ursula Poznanski - Erebos

Vydavateľstvo: Fragment
Rok vydania: 2011
Anotácia: Na londýnskej strednej škole si medzi sebou žiaci začnú odovzdávať akési podozrivé balíčky. Jeden z nich nakoniec skončí aj u Nicka. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou a veľmi inteligentnou. No prečo o nej nesmie nikto rozprávať a hráči sa musia riadiť prísnymi pravidlami? Na druhej strane im však hra dokáže splniť aj tie najtajnejšie želania. Keď poslúchajú. Ak sa znepáčia poslovi so žltými očami, čaká ich trest. Ako je však možné, že pred hrou nemožno vôbec nič utajiť a zadáva hráčom úlohy nielen vo virtuálnom svete, ale aj v realite? Čo hra vlastne chce? Môže ju Nick zastaviť?

Máte chuť prečítať si nejakú skvelú jednodielnu knihu? Ideálne takú, ktorá neobsahuje veľa romantiky, no je tajomná a napínavá? Siahnite po Erebose! Vlastne po ňom siahnite aj za iných okolností, verím, že sa vám bude páčiť.

Ursula prináša nesmierne zaujímavý námet – fascinujúci, neopozeraný, prekvapujúci. Všetci však veľmi dobre vieme, že len to na napísanie dobrej knihy nestačí. Mám pre vás preto aj ďalšiu dobrú správu – autorka zvládla tento nápad aj výborne spracovať.

Erebos ma od začiatku vtiahol do deja. Štýl písania je aký má byť, ani zbytočne komplikovaný, ani príliš jednoduchý. Nenašla som snáď žiadne miesta, ktoré by ma nebavili.  V knihe sa vhodne kombinuje dej samotnej hry s realitou, postupne sa čoraz viac prelínajú... Atmosféra je dostatočne napätá a desivá, nemohla som sa dočkať rozriešenia celého problému a akčný koniec ma rozhodne nesklamal.

Ďalším obrovským plusom sú charaktery. Nickove činy či pocity možno čitateľa mohli občas otravovať, no správal sa rozhodne realisticky. Predsa len, závislosť netreba brať na ľahkú váhu, dokáže ľudí poriadne ovplyvniť. Vlastne... Všetky charaktery a celé prostredie boli realistické. Chalani, ktorí hrajú basketbal, dievča, ktoré prispieva na deviantart, chatovanie, facebook, anglické a nespisovné výrazy v konverzácii. Tak to je a Ursula sa toho ako jedna z mála autorov držala, čo sa mi nesmierne pozdávalo.

Osobne som na knihe nenašla hádam žiadne zápory, okrem pár preklepov. Prečítajte si ju, naozaj za to stojí.

5 hviezdičiek

Anotácia z ereboszabija.sk, obálka z fragment.sk

10 komentárov:

  1. Knížku jsem četla téměř hned, co byla vydána v Česku, a souhlasím, že stojí za přečtení. Strašně originální a zajímavý nápad!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja si raz určite prečítam! 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Správny prístup!:) Hádam sa bude páčiť.:)

      Odstrániť
  3. Mne sa tiež veľmi páčila, zhltol som ju tuším za jeden alebo dva dni :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nepočula som o tej knihe a určite si to prečítam :)

    http://superbworldofbooks.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V tom prípade dúfam, že nesklame.=)

      Odstrániť
  5. Erebos je neustále výš a výš v mém seznamu 'must read'. :'D Vážně, TOHLE si nemůžu nechat ujít...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Daj ho pokojne aj na prvé miesto, fakt nemôžeš.:)

      Odstrániť