17. 8. 2012

Kerstin Gier - Ruby Red (#1)

Pokiaľ si niekto nie je istý – áno, recenzujem knihu Rudá jako rubín, akurát som ju čítala v angličtine, nuž a pri svojich recenziách sa snažím používať info k edícii, ktorú som čítala (v budúcnosti môžu nastať menšie zmeny, ak chcete). Dnes som však urobila výnimku pri anotácii a použila českú.=)

Vydavateľstvo: Henry Holt and Co (aspoň dúfam)
Rok vydania: 2011
Anotácia: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Cestovanie časom je zaujímavá téma, no zároveň nesmierne ošemetná, prináša so sebou mnoho možností, otázok a príležitostí na zamyslenie. Kerstin sa s ňou podľa mňa popasovala veľmi dobre a v konečnom dôsledku hodnotím nápad ako plus. Bola to tiež príjemná zmena po klasickej nadprirodzená-háveď schéme.

Páčili sa mi aj charaktery – občas boli možno trošku ‚príliš‘ (skrátka sa správali prehnane, ak ma chápete, myslím tým hlavne niektoré vedľajšie postavy), no zároveň som si ich obľúbila, bavili ma, neotravovali a neboli ploché. Platí to aj pre hlavnú hrdinku, Gwendolyn. Práve z jej pohľadu je celá kniha písaná, čo bol vážne dobrý ťah, pretože robí z Ruby Red príjemné, vtipné a oddychové čítanie.

Ako už zmienilo mnoho blogerov, romantika a vzťahy sú v prvom diele skutočne len v začiatkoch, nedočkáme sa teda žiadneho násilného klišé – ďalšie plus. V ďalších knihách sa to, predpokladám, zmení. Keďže mám rada i Gideona, prekážať mi to skutočne nebude.=)

Napriek tomu všetkému mi pri čítaní Ruby Red niečo – neviem poriadne identifikovať čo – chýbalo. Hádam som čakala čosi strhujúcejšie, možno viac akcie. Nenudila som sa ani náhodou, to nie... Akurát nemôžem dať prvému dielu plný počet hviezdičiek. Napriek tomu vám ho odporúčam, jedná sa o vydarené dielo. Navyše pevne verím, že ďalšie diely budú ešte lepšie.
4 hviezdičky

Anotácia a obálka z goodreads.com

12 komentárov:

  1. Fú, čítať v angličtine, tak to obdiv, ja by som z toho nič moc nemala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, ja som do angliny dosť zažratá:).

      Odstrániť
  2. Rudou si prostě MUSÍM přečíst! Musím! :D
    Jen mě dvakrát nezaujala tahle obálka. Naše je taková možná dětská, hravá, RŮŽOVÁ, jasně... ale líbí se mi. Tady jsou naprosto úžasné ornamenty, ale slečna v rámečku je mi tedy silně nesympatická... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež sa mi viac páči česká, je úžasná.:) A musíš, musíš...^^

      Odstrániť
    2. No pokud vím naše se držela německého originálu a jak se mi zpočátku nelíbila po přečtení knihy jsem si ji víceméně zamilovala. A rozhodne je lepší nez tahle anglická

      Odstrániť
  3. obdivujem tvoje nadšenie čítať v angličtine 8D môže to byť naozaj super kniha, cestovanie v čase je skvelá téma 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja už to ani neriešim.;D
      Je, ver mi...:)

      Odstrániť
  4. Za AJ tleskám. U rezence mi stačila první věta a přestala jsem číst. Cestování časem je ošemetná záležitost a přesto moc dobrá na to, aby si na ni mlsná Tempínka začala brousit jazýčky :D A Tempínka nemá ráda spoilery! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Cestovanie v čase? V takýchto knihách zvyknem mať chaos. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veď vravím, že to vie byť zradné, ale Rudá stojí za prečítanie.=)

      Odstrániť