4. 7. 2012

Megan McCafferty - Bumped (#1), Thumped (#2)

Hneď na začiatok mám pre vás dobrú správu – táto séria má skutočne iba dva diely!

Bumped a Thumped sa odohrávajú vo veľmi blízkej budúcnosti. Svet napadol Vírus, ktorý spôsobil, že je väčšina ľudí od osemnástich neplodná. A neboli by to ľudia, aby nevymysleli nejaké zvrátené riešenie. Rozbieha sa teda obchod – staršie neplodné dvojice platia mladým teenagerkám za to, že otehotnejú a dieťa im dajú. Nuž a existuje ešte komunita veriacich, kde sa dievčatá vydávajú hrozne mladé a potom sa stávajú matkami.

Melody a Harmony sú identické dvojčatá. Harmony vyrastala v náboženskej komunite, tzv. Goodside, zatiaľ čo Melody žije na tzv. Otherside a netrpezlivo čaká, kedy príde jej šanca otehotnieť. O čo pôjde vám už bližšie približovať nebudem...

Téma je to skutočne kontroverzná, nesúhlasím ani s jednou stranou, celý systém je zlý, zvrátený a ako veriacu ma dosť mrzelo vykreslenie náboženstva. Dokázala som sa však cez to preniesť a začítala som sa.

Dostalo sa mi úžasne podaného príbehu, knihy som takmer nedokázala odložiť. Megan píše pútavo,čitateľne a no, úžasne. Zároveň však musím zmieniť, že je v texte dosť veľa nového slangu, začínajúci čitatelia v angličtine by s tým mohli mať problém.

Ako ste už asi pochopili, rozhodne som sa nenudila. Napomohol tomu aj dej, ktorý plynul takou akurátnou rýchlosťou. Veci sa v knihách vysvetľovali často aj spätne a vy ste si postupne dopĺňali celú skladačku. To je na jednej strane fajn, no zo začiatku som sa v oboch knihách cítila trochu stratená.

Čo sa týka postáv, som zmätená. Niečo mi našepkáva, že asi neboli úplne realistické, no ploché tiež nie a hoci som si ich práve nezamilovala a nejdem sa postaviť do ich fanklubu, čiastočne si ku mne cestu našli... Vezmite si to ako chcete.

Bumped a Thumped nie sú ani perfektné knihy, ani nová mánia a určite nesadnú každému. V konečnom dôsledku však nesú aj určité ponaučenie a mňa dokonca zaujali a strhli dostatočne na to, aby som ich hodnotila práve takto:

5 hviezdičiek.

Vy už sami uznajte, či sa na ne cítite alebo nie.
Obálky z goodreads.com

8 komentárov:

  1. Hm, doteď jsem ani pořádně nevěděla, o čem kniha je - to mám z toho, že nečtu anotace - ale na tu obálku narážím každou chvíli. :)
    No, to téma by mohlo být pro některé jedince dost.. nezvládnutelné. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To poznám, tiež niekedy anotácie ignorujem.:)
      Určite, ako som písala, nesadne to každému.

      Odstrániť
  2. Vyzerá to teda dosť zaujímavo. Len neviem či by som anglické čítanie volila zrovna toto, asi by mi robil problém ten slang, keďže v živote som knihu v angličtine nečítala :D Takže počkám kým to preložia :D Ale nie, ja si nájdem nejakú inú anglickú vec ;) Nevieš o niečom? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na začiatok fakt neodporúčam, i keď trebárs by si to nejako zvládla.;)
      S čím by si mohla začať?:D Neviem, to závisí aj toho, aký žáner vôbec čítaš.;)

      Odstrániť
  3. To je.. ehm, nemám správne slovo. Trošičku mi ten námet pripomína Pascu, ale rozhodne vyzerá dobre s dôrazom na niečo úplne iné. Určite to-read.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jup, nezabudni dať vedieť, keď/ak ich prečítať, som zvedavá na iné názory.:)

      Odstrániť
  4. Hm, rozhodně mě to zaujalo, téma je dost kontroverzní, jak píšeš, ale je to zase v něčem jiné, takže za mě taky putuje do to-read. Super je, že má dva díly, nemusím moc ty série, kdy autor neví, kdy přestat. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež ma tá dĺžka veľmi zaujala.:) Super, som zvedavá na tvoj názor.^^"

      Odstrániť