3. 6. 2012

Veronica Roth - Insurgent (#2)

Vydavateľstvo: Katherine Tegen Books/HarperCollins
Rok vydania: 2012
Anotácia: One choice can transform you—or it can destroy you. But every choice has consequences, and as unrest surges in the factions all around her, Tris Prior must continue trying to save those she loves—and herself—while grappling with haunting questions of grief and forgiveness, identity and loyalty, politics and love.
Tris's initiation day should have been marked by celebration and victory with her chosen faction; instead, the day ended with unspeakable horrors. War now looms as conflict between the factions and their ideologies grows. And in times of war, sides must be chosen, secrets will emerge, and choices will become even more irrevocable—and even more powerful. Transformed by her own decisions but also by haunting grief and guilt, radical new discoveries, and shifting relationships, Tris must fully embrace her Divergence, even if she does not know what she may lose by doing so.

Na úvod by som si dovolila spomenúť, že som milovala Divergent. Čítala som ju už dávnejšie a bola to taká správna mánia. Triss mi vyhovovala ako hrdinka, Four bol dokonalý...<3 Dojem na desať hviezdičiek a nejaké tie srdiečka. Od druhej časti som očakávala veľa, veď toľkí ľudia boli nadšení.

Rýchlo som však bola nútená pochopiť, že Insurgent je úplne iná. Charaktery si toho veľa prežili, zanechalo to na nich stopy, factions sú poväčšine v rozklade, mení sa prostredie, mení sa... všetko.

No, dobre, nie úplne. Veronica je stále skvelá spisovateľka, knihu som prečítala rýchlo, párkrát mi dokonca vohnala slzy do očí. Navyše nájdeme dobré a zaujímavé nápady, napríklad, čo vysvitne na konci. Som úprimne zvedavá na tretí diel a Insurgent bola  veľmi dobrá.

Napriek tomu pre mňa nemala to kúzlo prvého dielu, až tak si ma nepodmanila. Sklamaná som bola tiež z vývoja vzťahu Four-a a Triss. Nebojte – nedočkáme sa žiadneho otravného trojuholníka. (Asi trochu spoiler, hádam nevadí.) Nemožno však hovoriť ani o tých úžasných scénach, ktorých som predtým nemala nikdy dosť. A Triss mi miestami začala vadiť.

Osobne som teda trošku sklamaná, no vám sa môže kniha páčiť úplne, takže si nenechajte pokaziť radosť a očakávania.:) Koniec koncov, Insurgent si beztak zaslúži

4 hviezdičky. (A asi aj dlhšiu recenziu. Čo už.)

Anotácia a obálka z veronicarothbooks.blogspot.com

12 komentárov:

  1. Tak som zvedavá, aký ten príbeh je...už to chcem čítať 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Verím.:D Čakanie je vždy hrozné.

      Odstrániť
  2. "Deset hvězdiček a nějaká ta srdíčka." -> tak to jsi vystihla dokonale! Jsi skvělá, sestřenko^^.
    Nebude trojúhelník?? *Má chuť začít skákat po posteli*. Hell yeah!
    Dobrá recenze... Tak já radši před českým vydáním trochu zchladím nadšení, ať jsem pak mile překvapená a můžu v říjnu zase mluvit v superlativech... :D
    Asi nemusím dodávat, že jsem na ni zvědavá. Hodně zvědavá... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank youu.:D
      Našťastie nie, ani náznak, som si vydýchla.^^"
      Určite.:D Ja som si predtým trochu prechádzala prvý diel, vieš a asi to nebol najlepší nápad.:D
      Verím...:)

      Odstrániť
  3. Jo tak tenhle spojler o netrojúhelníku se mi líbí, hodně se mi líbí.
    No jsem tedy zvědavá jak se bude líbit mně jelikož já jsem z Divergent zase na těch "Deset hvězdiček a nějaká ta srdíčka" odvařená nebyla. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rada.:)
      No, možno aj viac než Divergent.^^" Som tiež zvedavá na tvoj názor.:)

      Odstrániť
  4. Wow jak já ti závidím , že jsi jí už četla ;) Já anglicky zas tak dobře neumím takže si budu muset počkat na ten překlad :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh, tak to čakanie ti nezávidím.:/

      Odstrániť
  5. Jsem ráda, že tam nebude žádný trojúhelník :-), trošku jsem ho v druhém díle čekala - třeba s Robertem :D aachich méně fajnových scén mezi Tris a Čtyřkou? to je škoda :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To teda je, ja dúfam, že mi to tretí diel vynahradí.

      Odstrániť
  6. Tohohle se přesně bojím - že mi v knize bude něco chybět, že Insurgent už Diveregent nepřekoná a že budu zklamaná...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak je to asi so všetkými pokračovaniami skvelých kníh.:/

      Odstrániť