30. 6. 2012

Aprilynne Pikeová - Krídla (#1)

Vydavateľstvo: Fortuna Libri
Rok vydania: 2011
Anotácia: Tento výnimočný príbeh plný kúziel a intríg, lásky a nebezpečenstva navždy zmení všetko, čo ste si doteraz mysleli o vílach.
"Otočila sa tvárou k zrkadlu a ako zhypnotizovaná upierala zrak na čudesné útvary, ktoré sa jej vznášali vedľa hlavy. Vyzerali skoro ako krídla.
Chvíľu stála v nemom úžase a s vyvalenými očami civela na svoj odraz v zrkadle. Nech už to bolo čokoľvek, ohromilo ju to svojou krásou.
"

Ako prvé musím pochváliť obálku – hrozne sa mi páči a navyše je skvelá na dotyk! (V skutočnosti vyzerá lepšie než na obrázku.)

Aprilynne stvorila čarovný a milý svet s bytosťami, ktoré možno veľmi jednoducho rozdeliť na dobré a zlé. Zápletka ako taká nie je ničím veľmi výnimočná, no práve ony dobré bytosti – víly - to originálnym spracovaním vynahrádzajú. (A keď hovorím originálnym, myslím to vážne!)

Väčšina príbehu sa sústreďuje na to, ako Laurel postupne odhaľuje pravdu o sebe, v knihe sa toho veľa neudeje, akcie sa dočkáme až na konci. Napriek tomu som sa pri čítaní nenudila. Tým sa dostávame k ďalšiemu plusu – štýl písania. Autorka sa nezdržiava zbytočnými opismi, všetko si dokážete živo predstaviť a tak stránky ubiehajú jedna radosť.

Slabinou knihy sú určite charaktery. Neožijú vám pred očami, ich problémy sa vás nedotýkajú, sú skrátka ploché. Laurel je priemernou hlavnou hrdinkou, určite by sa našlo mnoho otravnejších dievčin, no moje sympatie si rozhodne nezískala.

Vyjadriť sa musím aj k scénam v škole atď., autorka ich podľa môjho názoru tak trochu odflákla, ani zďaleka nepôsobili realisticky, čo je vážne škoda.

Napriek tomu sa mi kniha v podstate páčila. Krídla sú totiž rýchlym oddychovým čítaním. Nesmiete nad nimi priveľa premýšľať, jednoducho si užijete príjemný pocit z čítania, možno sa miestami pousmejete...  No viem si predstaviť, že menej náročný čitateľ by knihu mohol považovať za úžasnú a napínavú.:)

A aby som nezabudla, koniec bol oproti začiatku OVEĽA lepší, som teda zvedavá, čo prinesie pokračovanie.
4 hviezdičky (upravené 22. 7. 2012, viz. poznámka)

Ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri za poskytnutie recenzného výtlačku.
Knihu si môžete kúpiť napríklad tu.

Anotácia a obálka z fortunalibri.sk

14 komentárov:

  1. Krídla to bola taká príjemná oddychovka nad ktorou netreba veľmi uvažovať lebo inak si to človek mimo vekovej skupiny ktorej to je určené naozaj neužije...taká rozprávočka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak, zaprvé, obálka se mi taky líbí, v poslední době mi docela lezou na nervy všechny ty modelky, co se na mě uškýrají z obálky. Konečně změna, woohoo! :'D
    Docela mě zaujalo to s tím 'jiným ponětím' víl. Mám ráda knihy, které nakopávají staré známe tradice. ^^
    Vesměs to zní jako fajn oddychová knížka na léto... možná si na ní udělám čas. V poslední době docela kašlu na čtení a tohle by mohla být docela fajn nakopávka. ((:

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však?:D Taká jednoduchá a predsa pekná.:)
      No, neviem, či to nakopáva staré tradície, ale ešte som to nikde nečítala, takže.^^
      Jasné.:) I keď ty si asi skôr na temnejšie veci.xD

      Odstrániť
    2. Přesně :'D Nic překombinované^^ V jednoduchosti je krása! :'D
      Mě hlavně na těch obálkách vadí, že bourají mé představy :'D
      Oh, chápu.^^
      Taky fakt :'D Ale budu nucena něco pořádného seškrábat a přečíst :'D

      Odstrániť
    3. Však?!:D
      To by si rozhodne mala.;)

      Odstrániť
  3. Kniha se mi líbila svou jednoduchostí, takové odpočinkové čtení - i když napětí a akce tam nechyběla :) Bohužel kniha mě nezaujala tak, abych si ji koupila. Ale pokud se mi do rukou dostane druhý díl, s radostí si ho přečtu. Moc pěkná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Toto som si chcela prečítať už dávnejšie, a tvoja recenzia ma iba nakopla k tomu aby som po tej knihe siahla :) Takže si ju pridávam na zoznam kníh ktoré by som v blízkej budúcnosti chcela prečítať :)
    Sem určite chodiť budem o to sa nemusíš báť, knižky ma stále dosť interesujú a aj keď teraz nič nečítam, tak ma tento blog aspoň udrží trocha pri živote v tomto smere :D :) Zapíšem si ťa ale do zoznamu, keby sa mi niekedy vrátila skleróza :D Robím si srandu, na teba sa nedá zabudnúť, preto budeš mať stále svoje čestné miestečko :) Aktualizácie a podobné hovadiny ťa, samozrejme, obídu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak potom daj vedieť, ako sa ti (ne)páčila.:)
      To ma teší.^^"

      Odstrániť
  5. Pre mňa aj oddychové knihy musia mať postavy, kde sa vžijem do deju a aj postavy mi budú bližšie, takže podľa recenzie by ma toto asi neoslovilo :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, to si asi náročnejší čitateľ.:D Ale chápem.

      Odstrániť
  6. Tuhle knihu se zrovna chystám si přečíst.. Tak snad se mi bude líbit alespoň tolik, jako tobě :)

    OdpovedaťOdstrániť