20. 4. 2012

Kimberly Derting - The Body Finder (#1)

Dievča s morbídnou schopnosťou
Keď je spáchaná vražda, nechá jedinečnú ozvenu... na oboch, obeti aj vrahovi. Väčšina ľudí si ozveny neuvedomuje, ale Violet Ambrose ich vždy cítila.

Sériový vrah na slobode
Teraz, keď je Violetino mesto terorizované sériovým vrahom, ozveny miestnych dievčat ju prenasledujú.

A chlapec, ktorý by nikdy nedovolil, aby sa jej niečo stalo
Jediné svetlo vo Violetinom živote je jej najlepší kamarát Jay. Začína byť do neho zamilovaná a jeho prudké sklony k  ochranárstvu jej dávajú nádej, že možno cíti to isté...

Dokáže Violet použiť jej schopnosť na zastavenie vraha alebo je v nebezpečenstve, že sa stane jeho ďalšou obeťou?

Túto knihu som si chcela dosť dlho prečítať a napokon som si ju objednala. Podľa všetkých recenzií som mala dosť vysoké očakávania, ktoré sa tak úplne nesplnili. Zároveň však o tejto knihe nejde povedať takmer nič zlé.

Námet sa mi páčil od začiatku, hoci to nie je úplne moja šálka kávy a nevedela som si predstaviť jeho spracovanie. Podarené boli tie akoby „kapitoly“, ktoré sa zameriavali na vraha a jeho pocity... Neboli veľmi informatívne, šlo skôr o navodenie atmosféry. U mňa sa to z nejakého dôvodu podarilo len čiastočne, ale viem si predstaviť, že by z toho niekomu behal mráz po chrbte.
Zvyšok príbehu sa sústreďoval na Violet, jej život, školu a jej kamarátstvo s Jayom. Bolo to napísané veľmi príjemne, bavilo ma to. V konečnom dôsledku mi však prišlo, že to tvorilo až priveľkú časť knihy, že mohlo byť viac venované nejakej akcii, naháňačke vraha alebo tak. Mala som dojem, že sa autorke páči žiť Violetinou strednou a potom si zrazu uvedomí, že musí vyriešiť celú záhadu. Posledné stránky boli napínavé iste, no mne to nestačilo.
Potom Jay, úžasný kamarát, do ktorého je ťažké sa nezamilovať. Spočiatku mi s Violet prišli zlatí, človek sa musel usmievať a tak. Potom zrazu bum, obrat a ja som sa nemohla ubrániť myšlienke, že to bolo všetko až príliš umelé.
Ťažko vám to vysvetlím bez vyzradenia deja, tak poďme k nejakého zhrnutiu. Kniha má potenciál. Dobrý nápad. Fajn postavy, ktoré neotravujú. Samotná kniha je príjemné čítanie, určite nič nestratíte, môžete si ju užiť. Mám však pocit, že by sa dalo vytrieskať viac, väčšie napätie, ťažšiu atmosféru, viac akcie, rozpitvanejšie pocity postáv, plynulejší prechod. Je to autorkina prvá kniha, takže sériu nezatracujem – hoci neviem, kedy a či sa dostanem k druhému dielu.
Nechcem vás odradiť. Mnohí ďalší boli nadšení. Možno som len ja nemala knihu prekladať inými, trebárs by som si ju vychutnala viac... Neviem. Kúpu neľutujem. Ale čakala som niečo viac strhujúce.
3 hviezdičky (dodatočne vložené 22. 7. 2012, viz. poznámka)

Anotácia z obalu knihy preložená mnou, obálka z goodreads.com

4 komentáre:

  1. Krásný překlad anotace, moc hezky se čte. Jsi šikovná ;)
    Vypadá to zajímavě, děj a tak, ale to, cos zkritizovala (přílišná umělost, málo akce atp.) mě docela odrazuje od přečtení. No, uvidím. Kupovat zatím určitě nebudu, pokud ji uvidím někde, kde by se dala půjčit, půjčím si ji.
    Má teda nádhernou obálku...
    Btw, je i přeložený vydání? Ne, že bych na tom byla s angličtinou tak blbě, ale cizojazyčný knížky čtu dýl a s tím, kolik věcí si teď plánuju přečíst (a kolik z toho je ta "náročnější" klasika) nevím, kdy bych se k ní dostala...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeeem.:)
      Chápem.
      To hej.^^ Aj vnútro je nádherne spracované.
      Nie, nemá. A neviem o tom, že by sa vydanie chystalo.:/

      Odstrániť
  2. Já mám tuto knihu objednanou už dlouho, ale zatím stále nedorazila (narozdíl od druhého dílu), recenze jsou taky hodně rozdílné, ale dám tomu šanci a uvidím sama ;)

    OdpovedaťOdstrániť