20. 4. 2012

Beth Revis - Across The Universe (#1)

Amy is a cryogenically frozen passenger aboard the vast spaceship Godspeed. She expects to wake up on a new planet, 300 years in the future. But fifty years before Godspeed's scheduled landing, Amy's cryo chamber is unplugged, and she is nearly killed.
Now, Amy is caught inside an enclosed world where nothing makes sense. Godspeed's passengers have forfeited all control to Eldest, a tyrannical and frightening leader, and Elder, his rebellious and brilliant teenage heir.
Amy desperately wants to trust Elder. But should she? All she knows is that she must race to unlock Godspeed's hidden secrets before whoever woke her tries to kill again.

Túto knihu som si objednala spolu s The body finder, no dostala som sa k nej pomerne neskoro. A trošku si za to nadávam.

Od začiatku ma zaujal nápad – zmrazení ľudia, cesta na novú planétu, super. Sklamaná som rozhodne nebola, tentoraz nie. Obálka vyzerá, akoby šlo o lovestory len na inom mieste – nenechajte sa tým však zmiasť či nebodaj odradiť. Základom bolo podľa mňa odhaľovanie tajomstiev, pre mňa často dosť šokujúce, nečakala som, akým smerom sa to celé bude uberať.

Dej bol teda zaujímavý a nemôžem sa sťažovať ani na štýl písania – kniha ma bavila, veselo som si otáčala stránky a čoskoro som prišla na koniec. Oceňujem tiež kapitoly z dvoch pohľadov. No a tým sa dostávame k postavám...

Tým si niečo vyčítať trúfnem – ani Amy, ani Elder ma nezaujali dostatočne na to, aby som im výraznejšie fandila, veľmi ma nestrhli ani ich pocity. Neboli to zlé postavy, neotravovali ma (niektorým liezla na nervy Amy – ja ju chudáka podporujem vo všetkých výbuchoch, haha), lenže ste nemali pocit, že každú chvíľu ožijú, vylezú z papiera a vy im budete musieť pomáhať. Nechytili ma za srdce.

Tak či tak je podľa mňa Across the universe výborná kniha, ktorá stojí za prečítanie. Teším sa na druhý diel.
4 hviezdičky (dodatočne vložené 22. 7. 2012, viz. poznámka)
Anotácia a obálka z goodreads.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára