9. 7. 2011

Becca Fitzpatrick - Crescendo (#2)

Norin život má stále ďaleko k dokonalosti, ale aspoň získala strážneho anjela. Patch je tajomný, nádherný, magneticky príťažlivý, ale navzdory tomu, akú rolu má hrať v Norinom živote, sa správa všelijako, len nie anjelsky. Je stále vyhýbavejší než predtým a k tomu sa ešte zdá, že trávi stále viac a viac času s Norinou úhlavnou sokyňou Marciou Millarovou.
Nebyť Patchovho nepochopiteľného správania, Nora by sotva vzala na vedomie Scotta Parnella, starého rodinného priateľa, ktorý sa presťahoval späť do mesta. Lenže Noru začne k Scottovi čosi vábiť a priťahovať - napriek pocitom, ktoré ju varujú, že Scott pred nimi niečo skrýva.
Noru navyše celý čas prenasledujú obrazy jej zavraždeného otca. Začne sa zaujímať, či jej pôvod nemá niečo spoločné s jeho smrťou. Zúfalo sa snaží zistiť, čo sa vlastne v minulosti stalo, a následkom toho jej hrozí stále väčšie a väčšie nebezpečenstvo. Ale možnože niektoré udalosti je lepšie nechať spať, pretože pravda môže zničiť všetko - a všetkých, ktorým Nora verí a ktorých má rada.


Čakanie na túto knihu bolo vážne dlhé, jej vydanie sa neustále odkladalo... Chcela som ju však mať na poličke v slovenčine, relatívne trpezlivo som teda vyčkávala. Napokon som sa k nej dostala, prečítala som ju a s miernym odstupom sa pokúsim dať dokopy názor. (Mimochodom, vedľa Zavrhnutého vyzerá Crescendo naozaj dobre.)

Jednotka bola plná scén medzi Norou a Patchom, ktoré som si naozaj užívala a čítala viackrát... Jasné, bol tam príbeh a akcia, ale nepovedala by som, že tvorili základ. V Crescende je naopak spoločných scén málo, všetko sa zamotáva a dejovo je o dosť pútavejšie i prepracovanejšie. Objektívne to hodnotím neskutočne pozitívne. Ako šialená fanynka už menej, ale predsa.

Povedala by som, že názov by mohol byť pokojne aj „Šok za šokom“, odhalenia mnou občas naozaj zamávali a po trochu nezaujímavejšom úvode som sa od knihy nemohla odtrhnúť. Napokon sa samozrejme takmer všetko vysvetlí a tak ďalej, ale... Neviem. Pri Becciných vysvetleniach mám vždy pocit, že balansujem na hrane medzi „chápem to“ a „čo to sakra?“. Už pri prvej knihe to tak bolo a teraz opäť. Možno je to iba moja chyba, ktovie.

Čo sa týka postáv, Patch je opäť pekelne sexy, Nora je priemerná hrdinka. Niekedy som s ňou súhlasila, niekedy by som jej jednu vlepila, ale v konečnom dôsledku sa to s ňou dá vydržať. (I keď všetky tie „žiarli, žiarli“ scény sú otravné a dosť opozerané.) Ostatní dostanú tiež o čosi viac priestoru, príjemný zmena. Marcie síce stále veľmi nechápem, ale jej prítomnosť má konečne nejaký význam (možno by som si ju časom aj obľúbila), prejaví sa Rixon... Vee je Vee, všakže. Zmieniť treba aj Scotta. Prišiel mi ako taký dosť slabý odvar Patcha, nejako ma neoslovil, ale prečo nie? Našťastie nevznikol úplný  milostný trojuholník, čo je ďalšie plus.

Celá kniha bola napínavá, dobre napísaná... Myslím, že lepšia ako prvý diel, hoci zo začiatku menej podmanivá. Koniec bol v tomto prípade taký, aby ste začali nástojčivo očakávať trojku. Len dúfam, že si Slovensko trochu pohne s prekladom.

Odporúčam, ak ste čítali jednotku, dvojka nesklame.

Anotácia a obálka z martinus.sk

7 komentárov:

  1. super, normálne si ma nabudila, tuším idem na nete nájsť zavrhnutého, že si to stiahnem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Eliza Dot: Jasné.^^ Hope you'll like it.((:

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Četla jsem jedničku a líbila se mi, k dvojce jsem se ještě prozatím nedostala, ale hodlám to napravit. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Crescendo... mmm přečetla jsem ho nejméně 3x z toho 2x jsem u toho brečela (to ty hádky a tak, pořád jsem chtěla aby byl Patch s Norou, ale Becca mi to v této knize překazila... ale ten konec vypadal opět nadějně, těším se na trojku- doufám, že to bude zase tak krásné)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tuhle knížku jsem taky četla =o). Samozřejmě jsem četla i jedničku a musím říct, že se mi líbily oba díly. Taky musím přiznat, že jsem ji četla společně s knížkou Nesmrtelní a Modrý měsíc =oD. Knížku určitě doporučuju všem, protože to je prostě čedba, která vás vtáhne do děje a donutí vás cítit emoce =o). Bože, t na mě byla až moc chytrá věta =oD. Tak něco na uklidnění: S kámoškou jsme vždy říkaly: "Tak co, už si konečně dočetla toho Nadrýenýho?" Všichni si mysleli jak hrozně moc jsme nadržený, že čtema takový knížky :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dětský sen: Ah, tak mňa to nerozplakalo.:) Nora sa nesprávala práve racionálne, tak som skôr bola naštvaná. ^^ A hej, koniec bol sľubný.(:

    Teea: To áno, strhne.=)) No, Nesmrteľných som nečítala, niekedy sa k tomu chcem dostať, ale nemyslím, že to bude kvalitné...
    :D Poteší.:D

    OdpovedaťOdstrániť