30. 5. 2011

Lauren Kate - Fallen (#1)


Na Danielovi Grigorim je čosi bolestne známe. Tajomný, uzavretý chlapec pritiahne pozornosť sedemnásťročnej Luce Priceovej hneď v jej prvý deň na internátnej škole Meč a kríž pri meste Savannah. Je jediným svetlým bodom na mieste, kde nie sú dovolené mobilné telefóny, ostatní študenti sú vyšinutí a bezpečnostné kamery ich sledujú na každom kroku. Daniel však nechce mať s Luce nič spoločné – a dáva jej to jasne najavo. No ona sa nevzdáva. Mládenec ju priťahuje ako svetlo nočného motýľa a Luce musí zistiť, čo pred ňou tak zúfalo skrýva... aj keby ju to malo stáť život.

Tá anotácia je divná. Nevadí. S Fallenom mám celkom dlhú históriu. Prvý raz som to čítala, čosi v amatérskom preklade, čosi v angličtine na počítači... a veľmi ma to nebavilo. Tak som presvedčila samu seba, že je to vlastne hlúposť a vykašľala som sa na to. Potom, keď som v obchode opäť videla tú obálku... Proste som sa rozhodla si Fallen kúpiť a len tak si oddýchnuť, užiť si knihu. A voilá, takto to dopadlo:

Hrozne sa mi páči idea nápravnej školy ako je Sword & Cross. Atmosféra a všetko. Dosť ma zaujali aj vedľajšie charaktery, boli sľubné... Až na to, že sa im autorka v konečnom dôsledku vôbec nevenovala. Dočerta s ústrednou trojicou. (Daniel ma celej knihe zaujal najmenej.) To bola prvá vec, ktorá ma sklamala. Inak dej plynul vcelku normálne.

A na konci sa to rozbehlo. Akcia. Vzbudilo to vo mne emócie to áno, ale aké. Keď sa tam už piatu stranu niečo dialo a ja som to ešte stále nepochopila, iritovalo ma to. (Explain it! Explain it!) Potom to s Penn, to ma dostalo. A odhalenie o postavách... Tým ma autorka naštvala. Mohla si to odpustiť, vážne. Treba však uznať, že tie strany, keď sa niečo dialo ma chytili a pohltili, to áno.
Celkový názor je taký... zmiešaný. Viac by som si bola užila reálny príbeh na Sword & Cross, s vypiplanými postavami, ale to holt nebol cieľ. Takže, čo sa mi dostalo – fajn, fajn. Miestami rozvláčne, miestami chytľavé. Dobré, v podstate. Ale nutkavú potrebu dostať sa k pokračovaniu proste nemám.

Nech každý posúdi sám. Odo mňa
2 hviezdičky. (dodatočne vložené 22. 7. 2012, viz. poznámka)

Anotácia z martinus.sk, obálka z goodreads.com

6 komentárov:

  1. Fallen se mi líbil ze začátku - jupí, něco nového, zvláštní atmosféra.
    Prostředek se neskutečně táhl, nic se tam nedělo a byla to neskutečně nuda.
    Konec byl zajímavý, tochu moc odhalení najednou, což by nemuselo být.
    Poslední kapitola nebo možná epilog (už si nepamatuju) byly absolutně nepovedené (myslím, jak Daniele a ten druhý pozorovali z půdy hlavní hrdinku).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Evk: Zhrnuté a podčiarknuté, presne.:DD

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tiež súhlasím s názovorm, že začiatok knihy bol ešte dobrý, celkom ma to i zaujalo. Ale potom sa to začalo ťahať ako sopeľ z nosa, ak to tam môžem povedať :D Postavy samé o sebe ma vôbec nezaujali, možno tá divná na A, ktorej celé meno si už nepamätám a samozrejme Cam :D Luce a Daniel? Nula bodov. Nejako som ani nebola dojatá tým ich strašne krutým osudom, pretože myslím, že z takéhoto námetu by sa dalo vycucať omnoho viac. Pokračovanie si možno prečítam, ale je to rovnaké ako u teba - žily mi to proste netrhá.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Michelle: Presne.:) Žiadna chémia, len keby nad sebou už toľko nefňukali.:D
    No, ja som usúdila, že Arianne a Gabe by mohli byť v pohode, keby ich autorka neodkopla do pozadia.:D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fallen :) proste je to knižka, ktorá je na oddych, nie je to nič svetaborné, ale ako hovoríte sľubné vedlajšie postavy zakopali a s to s Penn ma vrcholne naštvalo. Ja už mám pokračovanie doma v angličtine, ale ešte som sa k tomu nedostala, nepatrí medzi moje knižné priority.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Sue: Tak nejako.:] Ja mám pokračovanie v čítačke...xD

    OdpovedaťOdstrániť